رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نشست خبری:

برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در ارتش/ رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از مسائل صاحب‌نظر هستند

حجت‌الاسلام محمدحسنی از برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در ارتش خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اداره جامعه نورانی و قرآنی، منحصربه‌فرد و در بسیاری از مسائل و معارف صاحب‌نظر هستند.
کد خبر: ۶۳۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ - 13November 2023

حجت‌الاسلام محمدحسنیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در نشست خبری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که صبح امروز (دوشنبه) در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره در ارتباط با بازخوانی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه به اهمیت اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای باید از سال‌ها قبل‌تر برگزار می‌شد.

رئیس یادمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: جامعة المصطفی العالمیه اقدام بسیار ارزشمندی در برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای انجام داده و این اقدام جای تشکر و تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه کنگره اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این کنگره در سطوح مختلف برگزار می‌شود و سازمان‌ها و نهاد‌های مختلفی از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در برگزاری آن نقش‌آفرینی دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: در جهت برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جامعة المصطفی العالمیه منعقد و تقسیم وظایف انجام شد؛ همچنین برابر وظایف تعیین‌شده، دو طرف وارد کار عملیاتی شدند و این کنگره روز چهارشنبه در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در جهت برگزاری بهتر این کنگره اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، اظهار داشت: تلاش کردیم که هر آنچه را در توان داریم در برگزاری بهتر این کنگره در دسترس قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برای برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای اهداف متعددی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از مسائل و معارف صاحب نظر هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی بیان کرد: برای تعیین مقالات برتر، شایسته تجلیل و تقدیر سازوکار و داوری تعیین شد و پس از بررسی و تعیین سطح، در روز برگزاری کنگره از مقالات برتر تقدیر می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد: اگر بخواهیم از یک جامعه در تراز انقلاب اسلامی برخوردار شویم، باید قرآنی شویم و در این عرصه باید دنباله‌رو کسانی باشیم که اشراف کامل به حوزه قرآنی و معارفی دارند.

وی با تاکید بر اینکه نظریات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه‌های قرآنی و معارفی جزو استثنایی‌ترین‌هاست، یادآور شد: معظم‌له در حوزه قرآن و معارف جزو دردانه‌های قرن هستند و نظریاتشان در اداره جامعه نورانی و قرآنی منحصر به فرد است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه بسیاری از نسل جوان با دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنایی ندارند، گفت: عناصر فعال در حوزه قرآنی و معارفی وظیفه دارند که دیدگاه‌های معظم‌له را به اطلاع جامعه هدف برسانند؛ البته در این زمینه جامعة المصطفی العالمیه پرچم‌داری می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه درباره فعالیت‌های قرآنی ارتش اظهار داشت: یکی از سازمان‌های فعال در کشور که ارتباط تنگاتنگی با قرآن دارد، ارتش است و ادعا داریم که یکی از پیشتازان بخش قرآنی در کشور هستیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال‌های نخستین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به قرآن پناه آورده و در طول این سال‌ها بیش از ۴۳ دوره مسابقه قرآنی در بین کارکنان برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه خانواده‌های ارتشی از حافظان و قاریان قرآنی در سطوح مختلف هستند، خاطرنشان کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۷ هزار حافظ قرآنی داریم و کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی با استقبال خانواده‌های ارتشی در روز‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها