در همایش پدافند غیرعامل؛

سردار فرحی: تأسی نیروهای مقاومت فلسطین از فرهنگ عاشورا/ جنگ‌های دنیا تبدیل به نبرد‌هایی چندجانبه شده است

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: امروز جنگ‌های دنیا شکل فوق مدرن به خود گرفته و تبدیل به نبرد‌هایی چندجانبه شده است که هم شکل نرم و هم سخت را شامل می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ - 12November 2023

سردار فرحیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در همایش پدافند غیرعامل که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی را می‌توان در حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی خلاصه کرد، اظهار داشت: حماسه‌آفرینی نیروهای مقاومت در مقابله با اشغالگران صهیونیست متأثر از فرهنگ عاشوراست.

سردار فرحی با بیان اینکه امروز جنگ‌های دنیا شکل فوق مدرن به خود گرفته و تبدیل به نبرد‌هایی چندجانبه شده است که هم شکل نرم و هم سخت را شامل می‌شود، افزود: توجه دنیا به سمت جنگ‌های نرم رفته است و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این حوزه از جمله هوش مصنوعی، کلان‌داده، کوانتوم و حوزه زیستی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت پدافند غیرعامل ادامه داد: مهم‌تر از حوزه‌های جنگ نرم، فناوری‌های نرم ترکیبی است که از هم‌افزایی  و ترکیب چندین فناوری با یکدیگر، تهدیدی به وجود می‌آید که از آن علیه یک هدف خاص بهره‌برداری می‌شود و یکی از موارد بارز آن، جنگ شناختی است.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به وظیفه سنگین این وزارتخانه برای دفاع و محافظت از زیرساخت‌های حیاتی در برابر تهدیداتی مانند خرابکاری‌های صنعتی، خاطرنشان کرد: اقدامات وزارت دفاع در مصون‌سازی زیرساخت‌های صنعتی، اقتصادی و تسلیحاتی می‌تواند راه را برای مصون‌سازی سایر زیرساخت‌ها در کشور نیز هموار کند.

بنابراین گزارش، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی مقدم» رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی نیز در این همایش حضور داشتند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار