در دومین یادواره شهدای فرهنگی شهر تهران؛

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله: نقش مهم قشر فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت/ موفقیت‌های جبهه مقاومت مدیون خون شهداست+ فیلم

سردار «حسن‌زاده» با اشاره به نقش جامعه فرهنگی کشور در تربیت مؤمنانه دانش‌آموزان، گفت: معلمان ما رسالت مهمی دارند و با تأسی آن‌ها از شهدا و فرهنگ شهدا آینده انقلاب را روشن می‌بینیم.
کد خبر: ۶۲۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ - 07November 2023

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در دومین یادواره شهدای فرهنگی شهر تهران که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن همایش خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در کشور حدود ۲۲۰ هزار شهید تقدیم شده است که اکثراً از شهدای دفاع مقدس هستند و از این بین ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار شهید معلم داریم.

سردار حسن‌زاده افزود: این اعداد و ارقام و نسبت آن‌ها خیلی معنادار است و اگر بخواهیم نقش اقشار را در ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و به‌ویژه فرهنگ مقاومت و ایستادگی تبیین کنیم، بیشترین سهم را می‌توان به قشر فرهنگی اختصاص داد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله: نقش مهم قشر فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت/ موفقیت‌های جبهه مقاومت مدیون خون شهداست

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه معلم‌ها استحکام فکری برای دانش‌آموزان ما ایجاد کردند، عنوان کرد: ما مدرسه‌ای داریم که ۱۵۰ شهید داده است و این یعنی شهدای ما آگاهانه تصمیم گرفتند که برای دفاع از مردم در جبهه حضور یابند؛ این اثر تربیت مؤمنانه جامعه فرهنگی ماست.

وی ایستادگی و پایداری را پیام برگزاری یادواره‌های شهدا دانست و گفت: امروز موفقیت‌ها و پیروزی‌های برجسته جبهه مقاومت را مدیون قطرات خون پاک شهدای فرهنگی و دانش‌آموز هستیم که فرهنگ ایثار و مقاومت را اینگونه به جا گذاشتند. در غزه، معلم‌ها و دانش‌آموزان با مقاومت و ایستادگی، این مسیر را ادامه می‌دهند؛ لذا به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی خود افتخار می‌کنیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یادآور شد: معظم‌له درخصوص آینده انقلاب اسلامی، بالغ بر ۴۰ مورد جوانان و نوجوانان را در این بیانیه خطاب قرار داده‌اند.

وی اظهار داشت: امروز شاهدیم که بزرگترین جریان انزجار از رژیم صهیونیستی و بزرگترین جریان در حمایت از مردم فلسطین شکل گرفته است.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: معلم‌های ما یک رسالت اثرگذار بر دوش دارند و با تأسی آن‌ها از شهدا و فرهنگ شهدا آینده انقلاب را روشن می‌بینیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها