در دومین یادواره شهدای فرهنگی شهر تهران؛

مدیرکل آموزش و پرورش تهران: محور مقاومت درس ایستادگی را از معلمان شهید می‌گیرد

کریمیان گفت: معلمان شهید درس ایثار و ازخودگذشتگی برای طول تاریخ ارائه کردند و اگر امروز محور مقاومت ایستادگی می‌کند و مردم در غزه جانانه و مردانه ایستادند، چون دانش آموخته درس معلمان شهید و دیگر شهدا هستند.
کد خبر: ۶۲۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ - 07November 2023

محور مقاومت درس ایستادگی را از معلمان شهید می‌گیردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دومین یادواره شهدای فرهنگی شهر تهران با حضور امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ امروز (سه‌شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

«علیرضا کریمیان» مدیر کل آموزش و پرورش تهران در این مراسم اظهار داشت: جامعه فرهنگیان در بین اقشار، جایگاه ویژه و خاصی دارند و مرجعیت اجتماعی دارند. از بدو پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نقش‌آفرینی جامعه فرهنگی بودیم به طوری‌که در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش‌آفرینی بی‌بدیل توسط جامعه فرهنگیان رقم خورد و گواه این ادعا تقدیم پنج هزار شهید این قشر در راستای اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران افزود: جامعه فرهنگیان برای تربیت آیندگان این کشور از هیچ کوششی فروگذار نکردند تا نسلی متعهد و آراسته به اخلاق اسلامی را برای آینده کشور تربیت کنند به گونه‌ای که در حوزه دانش‌آموزی نیز ۳۶ هزار دانش آموز شهید در طول ۸ سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده است چراکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است و هشت سال دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای در عمر انقلاب اسلامی و معلمان نقش اثرگذاری را در اعتلای آن ایفا کردند.

کریمیان گفت: خوب به خاطر داریم آن دوران معلم‌ها باهم توافق و تعامل می‌کردند تا به نوبت در جبهه‌ها حاضر شوند و معلمانی که در شهر و روستا می‌ماندند، عهده‌دار وظایف معلم حاضر در جبهه بودند. چه کلاس‌های درسی که پشت خاکریز و در سنگر تشکیل شد و معلم‌ها علاوه بر کلاس‌های شهر و روستا که آن را برپا نگه می‌داشتند به وظیفه ذاتی صنفی خود در جبهه نیز می‌پرداختند.

مدیر آموزش و پروش تهران تصریح کرد: در شهر تهران از ۲۴ هزار شهید، تعداد شهدای معلم ۲۹۴ تن است و نزدیک به پنج هزار دانش آموز شهید سهم آموزش و پرورش تهران است.

وی گفت: معلمان شهید درس ایثار و ازخودگذشتگی برای طول تاریخ ارائه کردند و اگر امروز محور مقاومت ایستادگی می‌کند و مردم در غزه جانانه و مردانه ایستادند، چون دانش آموخته درس معلمان شهید و دیگر شهدا هستند. معلمان شهید با وصیتنامه‌های ارزشمند درس‌های عمیقی از موضوعات تربیتی به یادگار گذاشتند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار