معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد؛

حمله سایبری به زیرساخت‌های ایران با آی‌پی سایر کشورها

«کشوری» گفت: اخیرا از آی‌پی‌های کشورهای دیگر به زیرساخت‌های ایران حمله می‌شود که این حملات افزایش پیدا کرده اما تعداد حملات سایبری موفق به اندازه انگشتان دست هم نیست.
کد خبر: ۶۲۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴ - 31October 2023

حمله سایبری به زیرساخت‌های ایران با آی‌پی سایر کشورهابه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «عبدالرحمن کشوری» معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم هفته پدافند غیرعامل که امروز در مشهد برگزار شد، اظهارداشت: باید آمادگی خود را متناسب با شرایط روز حفظ کنیم و‌ نمی‌توان تهدیدها را با ابزارهای‌ قدیمی پاسخ داد. روز به روز شاهد هستیم به تهدیدها اضافه می‌شود.

 وی افزود: همانطور که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند تهدیدهایی را هم به‌همراه دارد. باید دانش‌ روز خود را نسبت به گذشته افزایش دهیم، دشمن به دنبال افزایش تهدیدها است، ما مستمر در جنگ هستیم و باید توان پاسخگویی خود را افزایش دهیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: ایران با سیاست‌ها و ماهیتی که دارد، دشمن به دنبال نفوذ و سلطه در این کشور است، لذا تمام ویژگی‌های کشور باعث تهدیدهای دشمنان است. بسیاری از کشورها نیز به صورت پنهان تهدیدهایی را دارند و یا زمینه تهدید را فراهم می‌کنند. برخی هم صحنه‌گردان و برخی کشورها نیز حامی تهدیدات هستند. 

کشوری اذعان داشت: براساس تحولات اخیر در منطقه و پیروزی جبهه مقاومت و دستاوردهای خوبی که به‌همراه داشت امیدواریم این رخدادها زمینه سقوط و نابودی دشمن صهیونیستی باشد.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از تحلیلگران خارجی از این وضعیت وحشت دارند با این شرایطی که در منطقه داریم دشمن ساکت نمی‌نشیند. در قدس بیش از ۱۲ مورد زیر ساخت در حوزه آب مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. 

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه طی مدت‌های اخیر از ای‌.پی‌.های مختلف در کشورهای مختلف نیز به زیرساخت‌های ایران حمله می‌شود، ادامه داد: تعداد حملات موفق سایبری به ایران به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد و بزرگترین حمله سایبری به حوزه انرژی در دو سال گذشته بود. اگر این اقدامات پدافندی نبود شاید ماه‌ها طول می‌کشید تا به شرایط قبل برگردیم.

کشوری تصریح کرد: وضعیت ایران نسبت به تهدیدهایی که امروز وجود دارد، بسیار بهتر است. امروز شاهد هستیم که همه متوجه عمق مسئله هستند و اجماع خوبی دارند، مسئله بعدی اجماع تخصصی است که باید در حوزه پدافند صورت بکیرد. ابتدا باید دشمن را شناخت و تهدیدها را شناسایی کرد، همچنین باید ضعف‌های خودمان را بشناسیم که اگر ضعف‌هایمان را نشناسیم آسیب‌پذیر خواهیم بود و در نهایت باید به دنبال طرح پاسخ باشیم. باید در‌ برابر انواع تهدیدهای دشمن این آمادگی را داشت.

 وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای باید طرح پدافند غیرعامل داشته باشند ابراز داشت: وجود حرم رضوی و مرز مشترک با تعدادی از کشورها از جمله ویژگی‌های خراسان رضوی است. میزبانی از میهمانان در مشهد و مدیریت آن‌ها نیاز به مدیریت پیشرفته دارد؛ این مجموعه ظرفیت و زیرساخت‌های خوبی دارد و حفظ و حراست از آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار