واکنش حماس به تلاش تل‌آویو برای قانونی کردن اسارت کودکان فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به تصمیم کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی برای بررسی پیش نویس قانون حبس اجرایی کودکان فلسطینی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۹۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ - 17June 2023

واکنش حماس به تلاش تل‌آویو برای قانونی کردن اسارت کودکان فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش حماس در بیانیه‌ای تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی برای بررسی پیش‌نویس قانون حبس اجرایی کودکان ۱۲ ساله فلسطینی را بسیار خطرناک توصیف کرد.

رسانه‌های صهیونیستی روز جمعه گزارش دادند که کمیته وزارتی قانون‌گذاری کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پیش نویس قانون پیشنهادی «یتسحاق کرویزر» از حزب «اُتزما یهودیت» (قدرت یهود) در خصوص حبس اجرایی کودکان ۱۲ ساله فلسطینی را بررسی می‌کند.

این پیش نویس قانون پیشنهادی کرویزر پس از عملیات ضد صهیونیستی «محمود علیوات» (۱۳ ساله) در خیابان وادی حلوه شهرک سلوان واقع در جنوب مسجدالأقصی ارائه شده که طی این عملیات یک افسر صهیونیست و پدرش زخمی شده و یک شهرک‌نشین صهیونیست نیز با شلیک به سمت نوجوان فلسطینی او را زخمی کرد.

در بیانیه حماس با اشاره به ماهیت نژادپرستی و وحشی‌گری رژیم اشغالگر، بر ضرورت اتخاذ موضع جدی جامعه جهانی برای محکوم کردن این رژیم و مجازات آن به دلیل ارتکاب جنایت‌های مستمر علیه کودکان و ملت فلسطین تأکید شده است.

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «سما»، در بیانیه حماس همچنین به ارتکاب جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی آمده است که وضع چنین قوانینی نقض آشکار همه قوانینی است که بر حمایت از کودکان تأکید دارد.

هم اکنون رژیم صهیونیستی حبس نوجوانان ۱۴ سال به بالا را قانونی کرده است، اما کرویزر در این پیش نویس قانون تصمیم دارد سن قانونی برای حبس کودکان فلسطینی را به ۱۲ سال کاهش دهد و به این ترتیب در صورت انجام عملیات‌های ضد صهیونیستی توسط این کودکان، آن‌ها به جای انتقال به «کانون اصلاح» به زندان منتقل خواهند شد.

حماس همچنین تأکید کرد که این اقدامات غیرانسانی و غیر اخلاقی که هدف از آن اعمال فشار بر ملت فلسطین و مقاومت آن است، هرگز ملت مقاوم فلسطین را از ادامه راه دفاع از خویش و اماکن مقدس تا تحقق آزادی و تعیین سرنوشت بازنخواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار