معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش:

نیروی زمینی ارتش در تمام میدان‌ها حضور فعال دارد

امیر سرتیپ فلاح گفت: امروز نیروی زمینی ارتش در تمام میدان‌ها از حضور در مرز‌های کشور گرفته تا بحث مردم‌یاری حضور فعال دارد؛ به گونه‌ای که همواره موجبات تحسین فرماندهی معظم کل قوا را فراهم آورده است.
کد خبر: ۵۸۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ - 17April 2023

امیر سرتیپ فلاحبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عباس فلاح» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در آیین جشن سربازی نبض ماندگار مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه (ع) نزاجا که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنانِ کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان ناآگاهان، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساس‌ترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی ارتش پای در میدان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند.

امیر فلاح ادامه داد: امام راحل طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمام‌تر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نام‌گذاری کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را منجر به ارتقای عزم ملی و سرافرازی و سربلندی کشور برشمرد و افزود: ۲۹ فروردین، روز حیات دوباره ارتش و سالروز اعتماد تاریخ‌ساز امام خمینی (ره) به این نیروی عظیم انقلابی، یادآور تجدید میثاق غیورمردانی است که جانانه و عاشقانه در راه تحقق آرمان‌های والا و انقلابی امام خود گام برداشتند تا با نثار جان خود، پیام انقلاب اسلامی ایران را به عنوان نقطه آغاز خیزش تفکر اسلامی تا دورترین کرانه‌های این کره خاکی ارسال کنند.

وی با تأکید بر پیشقدم بودن نیروی زمینی ارتش در تمامی عرصه‌ها عنوان کرد: امروز نیروی زمینی در تمام میدان‌ها حضور فعال دارد؛ از حضور در مرز‌های کشور گرفته تا بحث مردم‌یاری‌ها در زلزله‌ها و سیل‌های مناطق مختلف، به گونه‌ای که بحمدالله همواره موجبات تحسین فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) را فراهم آورده است.

امیر فلاح همچنین با تأکید بر نقش سربازان در دفاع از حدود و ثغور مرز‌های کشور گفت: سربازی در لغت به معنای باختن سر، جان‌فشانی کردن و تا پای جان در رزم ایستادن برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های کشور است. سربازی به‌عنوان یک نهاد مدرن اجتماعی و رسمی در بالندگی کلان‌نهاد ملت مؤثر بوده؛ چون این نهاد متکی بر دغدغه‌های امنیتی یک ملت شکل گرفته و همچنین با ایجاد انسجام ملی از طریق مناسک و سبک زندگی سربازی بر ملت‌سازی نیز مؤثر بوده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار