رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

تقویت الگوی حکمرانی بومی در فضای مجازی

سردار «جلالی» تقویت الگوی حکمرانی بومی در فضای مجازی، ارتقاء آمادگی‌های عملیاتی در زیرساخت‌ها و روزآمدکردن پدافند شیمیایی را از اولویت‌های پدافند غیرعامل عنوان کرد.
کد خبر: ۴۸۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷ - 08November 2021

شکایت سازمان پدافند غیر عامل از دولت دوازدهم/ تقویت الگوی حکمرانی بومی در فضای مجازیسردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره نحوه همکاری این سازمان با دولت سیزدهم و عضویت این سازمان در شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که ما در دولت سیزدهم چالش سیاسی راهبردی با دولت نداریم و فضا برای هم‌افزایی بهتر شده است؛ چون تفکر و ادبیات‌ها به هم نزدیک‌تر است.

وی ادامه داد: البته موضوع عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای عالی فضای مجازی، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و اذن مقام معظم رهبری نیز اخذ شده است، اما دولت قبل (دولت دوازدهم) از اجرای این قانون استنکاف می‌کرد و ما حتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کردیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در خصوص دولت سیزدهم نیز ما موضوعات جدی داریم که باید در دستور کار مشترک اجرا کنیم؛ هرچند امروز شرایط اقتصادی کشور به نحوی است که نخستین اولویت مسئولان حل معضلات معیشتی است، اما به هر تقدیر این انتظار از دولت سیزدهم وجود دارد که در سطوح راهبردی بتواند گام‌های اساسی بردارد.

سردار جلالی ادامه داد: تقویت الگوی حکمرانی بومی در فضای مجازی، بازسازی و ارتقای ساختار دفاع زیستی، تقویت ساختار پدافند غیرعامل در بدنه اجرایی کشور، مصون‌سازی زیرساخت‌های حیاتی، ارتقاء آمادگی‌های عملیاتی در زیرساخت‌ها، ساماندهی مراکز پر خطر شهری، توسعه لایه به لایه سامانه فرماندهی و کنترل پدافند غیرعامل، روزآمدکردن پدافند شیمیایی با تأسیس نظام ایمنی شیمیایی کشور، دستیابی به طرح‌های عملیاتی و برنامه‌های پاسخ اضطراری به حوادث مختلف ملی، استانی و شهری و... از موضوعات دارای اولویت پدافند غیرعامل است که امیدواریم بتوانیم با موفقیت آن‌ها را پیش ببریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار