کشف هسته‌های داعش در مسکو و دوشنبه

دستگیری گروهی از متهمان عضویت در گروه تروریستی داعش در مسکو از جمله چند شهروند تاجیکستان که برای اجرای عملیات شلیک به مردم در راهپیمایی جشن پیروزی بر آلمان نازی به پایتخت روسیه سفر کرده بودند، کشف یک هسته تروریستی در شهر دوشنبه را در پی داشت.
کد خبر: ۸۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ - 09May 2016

کشف هسته‌های داعش در مسکو و دوشنبه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ماموران امنیتی موفق شدند چهار شهروند تاجیکستان را که قصد انجام اعمال تروریستی در دوشنبه پایتخت این کشور را داشتند، دستگیر کنند.

بنا به اعلام امروز (دوشنبه) شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، تروریست های بازداشت شده که می خواستند با پوشیدن لباس های نظامی عملیات تروریستی با عنوان «عروسی سرخ» را اجرا کنند، تحت فرماندهی یک عضو ارشد داعش مستقر در سوریه سازماندهی و اعزام شده بودند.

بنا به این گزارش، یک عضو داعش که از مسکو به دوشنبه وارد شده بود از سوی ماموران امنیتی شناسایی و بازداشت شد و با استفاده از اطلاعات کسب شده، همدستان این تروریست نیز دستگیر شدند.

ماموران پلیس همچنین در بازرسی از محل بازداشت این افراد موفق به کشف مقادیری سلاح و مهمات، نشریه های تبلیغ افراط گرایی و لباس های نظامی کشف کردند.

براساس گزارش های انتشار یافته، گروه داعش توانسته با نفوذ از مرز افغانستان عوامل خود را به کشورهای آسیای میانه گسیل کند که سبب شده است کشورهای این منطقه بویژه تاجیکستان تدابیر شدید امنیتی به اجرا بگذارند و با همکاری روسیه بانک اطلاعات یکپارچه ضد تروریستی تشکیل دهند.

سازمان امنیت فدرال روسیه نیز سه روز پیش از دستگیری سه داعشی در مسکو خبر داد که با ورود از تاجیکستان قصد داشتند همزمان با برگزاری راهپیمایی مردمی جشن پیروزی بر فاشیسم که امروز در مسکو برگزار شد، اعمال تروریستی انجام دهند.

روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: سه تبعه تاجیکستان به نام های سراج الدین ارگاشوف، فرهاجان مراداف و انورجان توشبولتایف مظنون به تدارک اعمال تروریستی در مسکو هستند.

بر اساس اطلاعات سازمان امنیت فدرال روسیه، از این افراد که قصد داشتند به سوی شرکت کنندگان در راهپیمایی جشن پیروزی در مسکو تیراندازی کنند،

چند قبضه سلاح و مقادیری مهمات به دست آمده است که پرونده تشکیل یافته به دادگاه ارجاع شده است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ماموران سازمان امنیت فدرال در مسکو چندین نفر را که مواد منفجره در اختیار داشتند، دستگیر کردند.

رسانه روسی اعلام کرد: دستگیر شدگان که شهروندان یک کشور آسیای میانه هستند پس از بازداشت و بازجویی به قصد خود برای اجرای عملیات تروریستی اعتراف کردند.

روسیه از مهر ماه سال گذشته همزمان با آغاز عملیات سرکوب تروریست ها در سوریه با همکاری ارتش این کشور، هدف تهدیدهای گسترده تروریستی قرار گرفته است که افزایش تدابیر امنیتی در این کشور را به دنبال داشت و به تازگی نیز یکی از عوامل جذب نیرو برای گروه های تروریستی دستگیر شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها