شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با دفاع پرس:

برپایی مانور دفاعی راهی برای سرکوب توهم آمریکایی

کارشناس امور استراتژیک گفت: برپایی رزمایش‌ها و مانورهای دفاعی که چند وقت یکبار در کشور اتفاق می‌افتد راهی است برای متوجه کردن دشمن در اشتباه محاسباتی خود از توان نظامی جمهوری اسلامی و اینکه متوجه اصل و حقیقت نیروی داخلی کشورمان شود تا هیچ فکری برای هجوم و نفوذ به ایران نداشته باشد.
کد خبر: ۸۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ - 08May 2016

برپایی مانور دفاعی راهی برای سرکوب توهم آمریکایی

حسین شیخالاسلام کارشناس مسائل استراتژیک و امور بینالملل در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره هدف تلاش آمریکا در محدود کردن قدرت ایران در غرب آسیا گفت: امروز ایران بزرگترین دشمن صهیونیستها و آمریکا در منطقه است. لذا تمام توان خود را برای از پا در آوردن جمهوری اسلامی به کار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آمریکا کشوری است که بارها نشان داده تجاوزش به کشورهای منطقه، جز برای توسعه طلبی و افزونخواهی نیست. این دولت مستکبر پس از فروپاشی رژیم طاغوتی، منافع خود در جمهوری اسلامی را در خطر دیده و با دستاندازی از ابتدای شکلگیری نظام جمهوری اسلامی ایران در پی ترمیم منافع خود در منطقه و جمهوری اسلامی است.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی که بر منبای مردم سالاری دینی، راهی نو را به دولتهای دنیا معرفی کرد و با محوریت رای مردم اجازه هرگونه نفوذ و دخالت خارجی را در درون مرزهای کشور گرفت، بیش از پیش باعث رعب و وحشت کشورهای غربی برای عدم ناتوانی از حضور در ایران و منطقه شد.

شیخالاسلام تصریح کرد: این در حالی است که منطقه راهبردی خلیج فارس و دریای عمان که درصد زیادی از نفت دنیا را به خود اختصاص داده، پیش از شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، حیات خلوت دنیای غرب بود ولی امروز با کوتاه شدن دستآمریکا و رژیم صهیونیستی از غرب آسیا هر لحظه به دنبال بهانهای برای حضور بیصدا و گاهی پرهیاهو در منطقه هستند تا به هر شیوهای اهدافشان را پیاده کنند.

این کارشناس امور بینالملل یکی از سیاستهای آمریکا در قبال کشورهای غرب آسیا در مواجه با رژیم صهیونیستی را عقب نگه داشتن آنها از استراتژی روز دانست و اظهار داشت: آمریکاییها هیچگاه منافع خود را به منافع همپیمانانشان ترجیح نخواهند داد چرا که امروز با وجود همسانی ایدئولوژی کشورهای غربی با این دولت ولی در مسائل نظامی و تسلیهاتی همواره پس از رژیم صهیونیستی قرار دارند.

وی ادامه داد: از دیدگاه آنها اسلحه رژیم صهیونیستی باید فوق اسلحه عربها و دیگر همپیمانانشان باشد، لذا اینگونه است میخواهند جمهوری اسلامی را نیز در امور نظامی و تسلیهاتی تحت سیطره خود بگیرند تا قدرت و حرف برتر را بزنند.

شیخالسلام گفت: راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی در برابر این دیدگاه آمریکاییها مقامسازی تسلیهات نظامی و برتری جویی در امور دفاعی کشور است چرا که امروز فناوری نظامی ایران به درجه ای از خودکفایی رسیده که هیچگونه وابستگی به غرب و شرق نداشته باشد.

این کارشناس مسائل استراتژیک به برپایی رزمایشها و مانورهای دفاعی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: برپایی رزمایشها و مانورهای دفاعی که چند وقت یکبار در کشور اتفاق میافتد راهی است برای متوجه کردن دشمن در اشتباه محاسباتی خود از توان نظامی جمهوری اسلامی و اینکه متوجه اصل و حقیقت نیروی داخلی کشورمان شود تا هیچ فکری برای هجوم و نفوذ به ایران نداشته باشد.
  

نظر شما
پربیننده ها