همسر نادر ابراهیمی؛

ابراهیمی در بین شبه روشنفکران مهجور ماند

همسر نادر ابراهیمی گفت: ابراهیمی تا آخرین لحظه با روشنفکران واقعی از نقاشان، خطاطان و ... در ارتباط بود. فقط مهجور شبه روشنفکران قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ - 18January 2016

ابراهیمی در بین شبه روشنفکران مهجور ماند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس فرزانه منصوری، همسرنادر ابراهیمی در مراسم رونمایی از مستند «بار دیگر، مردی که دوستش میداشتیم» با تشکر از محمدحسن یادگاری کارگردان این مستند گفت: خوشحالم که زحمات شما به نتیجه رسید و توانستید در جشنواره عمار هم جایزه ویژه دریافت کنید. یادآوری کوچکی می کنم چرا که شما در صحبت هایتان از مهجور ماندن و سپس از محبوبیت ابراهیمی در بین قشرهای مردم سخن گفتید که البته محبوبیت ایشان در بین مردم درست است.

وی ادامه داد: این کلمه درست است که ابراهیمی مهجور ماند اما در بین شبه روشنفکران مهجور قرار گرفت. ابراهیمی تا آخرین لحظه با روشنفکران واقعی از نقاشان، خطاطان و ... در ارتباط بود. فقط مهجور شبه روشنفکران قرار گرفت.

همسر ابراهیمی افزود: تجدید چاپ کتاب های ابراهیمی نشان می دهد مردم چقدر با این آثار ارتباط برقرار کرده اند. تلفن و نامه هایی که از نقاط دور افتاده و مختلف ایران از نجف آباد اصفهان، ده دور افتاده اهواز و خانمی که آریشگاه دارد و می خواهد این کتاب را به عنوان هدیه به عروس و دامادها بدهد نشان می دهد خوشبختانه مردم با ابراهیمی ارتباط برقرار کرده اند.

منصوری درباره پیگیری هایش برای تشکیل یک بنیاد به اسم مرحوم ابراهیمی گفت: تاسیس بنیاد به سرانجام نرسید چون یک جا و مکانی می خواهد تا در آن مستقر باشیم و ما چنین مکانی نداشتیم. اول گفتند بنیاد فقط از طرف دفتر رهبری مجوز داده می شود که نهایتاً آن را رها کردیم چون غیر از خانه ای که در آن هستیم جای دیگری را نداشتیم تا بنیاد را در آن تاسیس کنیم.

وی بیان کرد: چونکه مرحوم ابراهیمی نزدیک به هزار جلد کتاب، نقاشی و خطاطی و دیگر آثار هنری دارد 4، 5 سال است می خواهیم آثار او را اهدا کنیم تا کتابخانه ای به اسم خودشان تشکیل شود ولی مکانی نداریم که این کار را انجام دهیم. همچنان کفش های آهنین در پای من است و به دنبال آن می روم.

نظر شما
پربیننده ها