اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از تصمیم اخیر کابینه نتانیاهو مبنی بر توقف فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی، این تصمیم را برخلاف اصول آزادی بیان، تضمین شفافیت و پاسخگویی دانست.
کد خبر: ۶۶۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰ - 05May 2024

اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیرهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز تأسف نسبت به تصمیم اخیر کابینه اسرائیل برای بستن دفتر اسرائیل گفت: «آزادی بیان یکی از حقوق اساسی بشر است.»

وی در ادامه افزود: «ما از اسرائیل می‌خواهیم که در تصمیم خود برای بستن دفتر الجزیره تجدیدنظر کند.»

دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر اسرائیل، اتخاذ این تصمیم را به معنای اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر شریان گزارش‌های ارسالی از نوار غزه دانست. این نهاد بین‌المللی نیز لزوم رسانه‌های آزاد و مستقل را برای تضمین شفافیت و پاسخگویی ضروری می‌داند.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن دفاتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و خواستار حمایت جهانی از رسانه‌ها شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «اتخاذ تصمیم برای بستن دفاتر الجزیره نشانه‌ای از قصد اشغالگران برای ادامه کشتار مردم فلسطین بدون شاهد و مدرک است.» در پایان سندیکای روزنامه نگاران فلسطین از سازمان ملل خواست تا برای حمایت از نهادهای رسانه‌ای در فلسطین مداخله کند.

ماه گذشته میلادی شلومی کلوهی وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هدایت تصویب لایحه‌ای را بر عهده داشت که براساس آن فعالیت شبکه الجزیره به صورت موقت (چهل‌وپنچ روز) متوقف و در صورت لزوم تجهیزات این شبکه مصادره می‌شد.

اکنون با افزایش زمزمه‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح، کابینه رژیم صهیونیستی رأی به تعطیلی دفاتر این شبکه و مصادره اموال آن داده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها