کتاب مدافعان دروازه‌های شمالی آبادان به زبان انگلیسی ترجمه شد

 کتاب «مدافعان دروازه‌های شمالی آبادان» که به نقش ویژه رزمندگان کرجی در جبهه فیاضیه شهر آبادان در ابتدای جنگ می‌پردازد، به زبان انگلیسی ترجمه شد.
کد خبر: ۶۶۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵ - 05May 2024

کتاب مدافعان دروازه‌های شمالی آبادان به زبان انگلیسی ترجمه شدبه گزارش حبرنگار دفاع پرس از البرز، کتاب «مدافعان دروازه‌های شمالی آبادان» توسط عبدالرضا سالمی‌نژاد، نویسنده معروف حوزه دفاع مقدس، تألیف شده و در سال 1401 توسط انتشارات حنظله اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به چاپ رسیده است.

 ترجمه این کتاب توسط علی حیدری، دانشجوی کارشناسی ارشد، در قالب طرح کسر خدمت سربازی انجام شده است و انتشارات حنظله برنامه دارد تا ترجمه انگلیسی این کتاب را در سال جاری به چاپ برساند و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

این کتاب به نقش رزمندگان کرجی در دفاع از شهر آبادان در روزهای اول جنگ تحمیلی می‌پردازد و رزمندگان کرجی در جبهه فیاضیه که یکی از مهم‌ترین خطوط دفاعی شهر آبادان بود، نقش مهمی در جلوگیری از پیشروی دشمن داشتند.

 ترجمه این کتاب به زبان انگلیسی می‌تواند به شناخت بیشتر تاریخ دفاع مقدس ایران در میان مخاطبان بین‌المللی کمک کند؛ علاوه بر این، این کتاب می‌تواند برای نسل جوان ایرانی که آشنایی زیادی با تاریخ جنگ تحمیلی ندارند، منبع مفیدی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار