نماینده ولی فقیه در استان اردبیل :

هلال احمر در بحران‌های کشور نقش حیات بخشی دارد

آیت‌الله «عاملی» گفت: مجموعه هلال احمر در حساس‌ترین برهه‌های کشور و بحران‌های روی داده نقش حیات بخش و منجی دارد.
کد خبر: ۶۶۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ - 28April 2024

هلال احمر در بحران های کشور نقش حیات بخشی داردبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان اردبیل در سالن ولایت سپاه اظهار داشت: وجود و حضور مجموعه هلال احمر برای کشور بسیار مهم است چرا که در حساس‌ترین مقاطع و لحظاتی که کشور دچار بحران‌های مقطعی است وظیفه استثنایی خود را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به حساسیت ماموریت هلال احمر و صلیب سرخ در سطح ملی و جهانی خاطرنشان کرد: در فاجعه غزه با کمی تامل درمی یابیم که رژیم ناپاک صهیونیستی دست به قتل نیرو‌های موثر امدادی می‌زنند تا هیچ تحرکات نجات بخشی را در غزه شاهد نباشیم.

امام جمعه اردبیل این اقدام اسرائیل را نمونه بارزی از نسل کشی در غزه اعلام کرد و گفت: در این برهه‌های حساس است که جایگاه هلال احمر مشخص و مبرهن شده و به حساسیت کار آن‌ها پی می‌بریم.

عاملی با بیان اینکه تصور کشور بدون مجاهدت‌ها و امداد‌های هلال احمر غیرممکن است، گفت: هلال احمر مسئولیت‌های خطیری در نجات جان انسان‌ها دارد و نجات جان اولی‌ترین و اشرف‌ترین مخلوقات پروردگار در شرایط بحرانی و حساس به دست این افراد رقم می‌خورد.

این مسئول با اشاره به اینکه مکتب اسلام مکتب ارزش‌گذاری به انسان‌هاست، تصریح کرد: در هیچ دینی به اندازه دین اسلام به نجات جان بشریت توصیه و تاکید نشده است و هلال احمر به عنوان مرجع و ملجا نجات مردم به این خواسته جامه عمل پوشانده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: نباید در دستگاه‌های اجرایی اقدامی صورت گیرد که وثوق مردم از بین برود چرا که اگر اعتماد و وثوق عمومی از یک دستگاه اجرایی برداشته شود آن دستگاه محکوم به شکست است.

عاملی با تبریک فرارسیدن روز معلم بیان داشت: در حال حاضر جامعه فرهنگیان و معلمان از بالاترین اعتماد و وثوق مردمی در بین مردم برخوردار هستند که این مایه مباهات است.

وی ادامه داد: در تمام بحران‌های سیل، آتش سوزی، زلزله و تصادفات هلال احمر در خط مقدم امداد و نجات قرار دارد و همین امر تمایز مسئولیت آن‌ها را در جامعه مشخص می‌کند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر شایسته سالاری در هلال احمر بیان داشت: حجت الاسلام فاطمی نیا در بدنه هلال احمر اردبیل منشا خیر و مبرات بودند و انتخاب حجت الاسلام قیامی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در هلال احمر استان اردبیل قطعا منشا خیر فراوان خواهد بود چرا که روحانی از فرزندان این خاک و بوم به این مسئولیت عظیم برگزیده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار