در نشست مشترک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مطرح شد؛

کتابخانه‌های عمومی بهترین بستر برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ آثار تالیفی حوزه دفاع مقدس چراغ راه هدایت جامعه هستند

نوربخش گفت: کتابخانه‌های عمومی بهترین بستر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است که ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت بخشی از آن به شمار می‌رود و خراسان رضوی در این عرصه پیشگام است.
کد خبر: ۶۶۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ - 28April 2024

کتابخانه‌های عمومی بهترین بستر برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس/ آثار تالیفی حوزه دفاع مقدس چراغ راه هدایت جامعه هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، به منظور گسترش تعاملات، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسنیعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و «حسین نوربخش» سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در مشهد برگزار شد.

در این نشست نوربخش در سخنانی اظهار داشت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به حوزه دفاع مقدس نگاه تکلیف‌مدارانه دارد و همواره تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد نسبت به نشر ارزش‌های آن دوران اهتمام داشته و نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی بهترین بستر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است که ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت بخشی از آن به شمار می‌رود و خراسان رضوی در این عرصه پیشگام است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی ادامه داد: بحمدالله استان خراسان رضوی در برخی فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح کشور الگو است و مردم هم از برنامه‌های این حوزه استقبال می‌کنند که نشانگر آن است که مردم این استان با کتاب و مطالعه انس دارند.   

نوربخش در پایان بر حمایت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی از فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد.

ارائه سخن شهیدان به جامعه با تکیه به آثار مکتوب

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ابراز داشت: گزارش ارائه شده در خصوص فعالیت‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس موجب خرسندی است. بحمدالله مدیران استانی به ماموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نگاه ویژه‌ای دارند اگرچه انتظار همین است چراکه همه ما مدیون شهدا و جامعه ایثارگری هستیم و باید با نشر معارف دفاع مقدس و مقاومت نسبت به آن‌ها ادای دین کنیم.

وی با بیان اینکه کتابداران می‌توانند مروج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت باشند، افزود: باید روح حاکم بر برنامه‌های مشترک و مستقل ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و کتابخانه‌های عمومی استان، نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد چراکه بهترین ظرفیت برای تحقق این مهم کتاب است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: این انگیزه وجود دارد که سخن شهدا و ایثارگران با تکیه به آثار مکتوب به جامعه ارائه شود تا چراغ راهی برای هدایت آحاد مردم باشد.

این مقام مسئول گفت: اداره‌کل کتابخانه‌‍‌های عمومی استان خراسان رضوی جزو دستگاه‌های همراه و دغدغه‌مند در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. امیدواریم در سال جاری در کنار فعالیت‌های مستقل در این حوزه به فعالیت‌های مشترک نیز اهتمام شود تا امسال موفق‌تر از گذشته در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

این مقام مسئول اختصاص قفسه‌ای ویژه گروه کتاب‌های دفاع مقدس و بروزرسانی آن، ارائه آثار تالیفی فاخر و جذاب همچون مادرانه‌ها و همسرانه‌های شهدا که در قالب کتاب منتشر شده و همچنین داستان و رمان در کتابخانه‌های عمومی، خرید آثار تالیفی حوزه دفاع مقدس استان که دارای برجستگی هستند و تجهیز کتابخانه‌های استان از طریق این کتاب‌ها را ضروری دانست.

وی همچنین بر تقویت کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سطح کتابخانه‌های عمومی، ثبت عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سامانه سادم، اهتمام نسبت به اجرای برنامه‌های سالانه ابلاغی حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حضور فعال و اثرگذار در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت تاکید کرد. 

در ابتدای این نشست «احسان سیفی» رئیس اداره کتابخانه‌ها و کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گزارشی از اقدامات این اداره‌ در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه کرد.

همچنین «سید جمال حقیرالسادات» معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات و «راضیه رضاپور» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای ارتقای سطح همکاری‌های مشترک در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداختند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار