همیاران مهربان ترافیک نقش آفرین در فرهنگ سازی هستند

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با اشاره به اینکه امروزه ارتقای فرهنگ به خصوص در زمینه ترافیک بسیار امری ضروری است، بیان کرد: در صورت عدم توجه به فرهنگ در هر زمینه‌ای خسارات جبران ناپزیری به همراه خواهد داشت و در ترافیک نیز باید به این مقوله اهتمام داشته باشیم بنابراین نقش و عملکرد همیاران مهربان ترافیک بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۶۶۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ - 27April 2024

همیاران مهربان ترافیک؛به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، برنامه آموزشی هم اندیشی و هماهنگی همیاران مهربان ترافیک امروز، ۸ اردیبهشت ماه با حضور همیاران، مسئولان و فرهنگ دوستان برگزار شد.

«سید عبدالرضا دستغیب» مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در این نشست با اشاره به زحمات همیاران مهربان ترافیک، اظهار داشت: ۴۵ نفر از همیاران مهربان ترافیک در عید نوروز امسال در محل‌های پر تردد شهر حضور یافتند و از وقوع خطرات اجتماعی برای عابران پیاده جلوگیری کردند.

وی با بیان اینکه اقدامات همیاران ترافیک شهر شیراز صرفا در بازه عید نوروز نیست، افزود: ۱۳۰ نفر در طول سال به صورت ثابت در طرح همیار مهربان ترافیک فعالیت می‌کنند که اقدامات همیاران با احساس تکلیف اخلاقی، حلال مشکلات ترافیکی می‌شود همچنین فرهنگ سازی ترافیک در سطح شهر نیز انجام می‌شود.

دستغیب با اشاره به اینکه امروزه ارتقای فرهنگ به خصوص در زمینه ترافیک بسیار امری ضروری است، بیان کرد: در صورت عدم توجه به فرهنگ در هر زمینه‌ای خسارات جبران ناپزیری به همراه خواهد داشت و در ترافیک نیز باید به این مقوله اهتمام داشته باشیم بنابراین نقش و عملکرد همیاران مهربان ترافیک بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز تصریح کرد: رفتار همیاران ترافیک اهمیت خاصی از لحاظ فرهنگی دارد و باتوجه به فطرت پاک خود، در تقاطع‌ها حضور دارند و با روی خوش شهروندان را راهنمایی می‌کنند.

بنابه گفته این مقام مسئول، فرهنگ سازی یکی از ماموریت‌های همیاران مهربان ترافیک است که در کنار کمک به مردم، فرهنگ صحیح ترافیک را نشر می‌دهد.

«حسین جوکار» خیر نیک اندیش و عضو هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز در این نشست بیان کرد: انسان زیبایی‌ها را در شهر می‌بیند و از خود گذشتگی برخی از افراد همچون همیاران فرهنگ ترافیک برای فرهنگ سازی، ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: فقر فرهنگی به مراتب بدتر از فقر اقتصادی است بنابراین باید در زمینه ارتقای فرهنگ به ویژه فرهنگ ترافیک گام برداشت همچنین در ایام تعطیلات همیاران مهربان ترافیک با قلب و نیتی پاک به دنبال انجام فعالیت خیر خواهانه هستند.

به پاس تقدیر از تلاش‌های بی چشم و داشت همیاران مهربان ترافیک، تمامی اعضا به سفر مشهد مقدس اعزام می‌شوند تا بتوانیم با عهد بستن با امام رضا (ع) به شهر خود خدمت کنیم.

گفتنی است، عبدالمحمد طاهری نائب رئیس مجمع خبرین شهرساز و فرهنگ ساز و از اساتید برجسته دانشگاه به آموزش فرهنگ و ترافیک در این نشست پرداخت.

همچنین شانزدهمین مرحله تقدیر از رانندگان قانون مدار شیراز در عید نوروز ۱۴۰۳ به همت مجمع خبرین شهرساز و فرهنگ ساز توسط همیاران مهربان ترافیک با همکاری پلیس راهور برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار