رئیسی: باید برنامه دقیقی برای توسعه تجارت با آفریقا تنظیم شود

رئیس جمهور گفت: لازم است که برنامه دقیقی، هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به هر کشوری از کشور‌های آفریقایی برای فعال‌تر شدن تجارت تنظیم شود.
کد خبر: ۶۶۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ - 26April 2024

رئیسی: باید برنامه دقیقی برای توسعه تجارت با آفریقا تنظیم شودبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز (جمعه)، در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، ضمن ابراز خرسندی از حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی از قاره آفریقا و ایران اسلامی و همکاری‌های اقتصادی، گفت: از گزارش آقای دکتر علی آبادی و دکتر ضیغمی برای کار‌های انجام شده در جهت فعال‌تر شدن کار‌های تجاری میان ایران اسلامی و قاره آفریقا متشکرم.

وی ادامه داد: حتماً برای کار‌های بعدی، ضرورت دارد که برنامه دقیقی، هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به هر کشوری از کشور‌های آفریقایی تنظیم شود؛ با زمانبندی مشخص. رئیس جمهور افزود: اولین گام در این رابطه، وجود اراده میان جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا است که فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود را توسعه دهند. این اراده بحمدالله وجود دارد و این نشست، نماد و نمودی است از اراده جدی کشور‌های آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی.

رئیسی اضافه کرد: دومین گام، شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی است. ما برخی از فعالان را می‌بینیم که آشنایی کاملی با ظرفیت آفریقا و یا ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ندارند. اقدام وزارت سمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی، گام خوبیست در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران.

انتهای پیام/ 141

 

نظر شما
پربیننده ها