استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت جدی گرفتن واقعه صحرای طبس در عرصه ملی

«قناعت» به ساخت موزه استکبارستیزی طبس اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه ما دغدغه ساخت فضای موزه را داشته باشم باید بدانیم که این واقعه یک معجزه الهی است و باید این دغدغه داشته باشیم لذا در وهله نحست باید واقعه صحرای طبس در عرصه ملی جدی گرفته شود.
کد خبر: ۶۶۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷ - 25April 2024

ضرورت جدی گرفتن واقعه صحرای طبس در عرصه ملیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است و بخش عمده این سند جنبه ایجابی دارد و باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی سیاست دولت در مباحث فرهنگی را پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی و ایرانی ذکر کرد و بیان داشت: در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده که در خراسان جنوبی نیز در کنار توجه به حوزه زیرساختی، مورد تأکید و توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به واقعه پنجم اردیبهشت‌ماه، گفت: در حالی که سال ۱۳۵۹ معجزه الهی در صحرای طبس رخ داد و در داخل کشور دچار تلاطم‌هایی بودیم و چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود اما به اذن خدا طوفان شن، پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای آمریکا را زمین‌گیر کرد.

قناعت به ساخت موزه استکبارستیزی طبس اشاره و توضیح داد: قبل از اینکه ما دغدغه ساخت فضای موزه را داشته باشم باید بدانیم که این واقعه یک معجزه الهی است و باید این دغدغه داشته باشیم لذا در وهله نحست باید واقعه صحرای طبس در عرصه ملی جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی اعتبار احداث موزه بین‌المللی را نیز پیگیری و اخذ کنند، افزود: یکی از انتظارات، تأمین اعتبار ملی برای احداث موزه استکبارستیزی صحرای طبس است اما قبل از آن باید توجه مرکز کشور نسبت به این رخداد بزرگ و معجزه الهی تقویت شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم شورای فرهنگ عمومی در استان برگزار نمی‌شد یا کمرنگ بود اما با دستور نماینده ولی فقیه شاهد فعالیت مجدد جلسات در استان بودیم و این شورا قرارگاه سیاست‌گذاری فرهنگی در استان است.

قناعت با تأکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید جلسات شورا را جدی بگیرند و مصوبات آن را اجرا کنندف افزود: در یک سال گذشته دستگاه‌های فرهنگی پای کار بودند و امسال نیز باید جلسات شورا جدی‌تر گرفته شود چون در این جلسات اولویت‌های استان براساس اسناد بالادستی تعیین شده و مصوبات باید اجرا شود.

وی یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی را رعایت پاسداشت زبان فارسی در ورودی‌ شهرها ذکر و بیان داشت: طبق قانون معرفی ورودی شهرها، نمایشگاه و سایر موارد باید به تناسب با ۷۰ به ۳۰ (فارسی - لاتین) باشد که در این زمینه اقدامات خوبی در استان انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان دستگاه‌های فرهنگی نباید وارد جزئیات و موضوعات اعتباری شوند و از سیاست‌گذاری و تصمیمات شورا ساده بگذرند، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم فراجا در اجرای طرح «نور» احساس تنهایی نکند و شاهد هم‌افزایی دستگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار