مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران خبر داد؛

فعّالیت بیش از ۱۰۰۰ مؤسسه‌ قرآنی در مازندران

حجت‌الاسلام «شریف تبار» از فعّالیت بالغ‌بَر ۱۰۰۰ مؤسسه‌ی قرآنی نظیر دارالقرآن و خانه‌ی قرآن در شهر‌ها و روستا‌های مازندران خبر داد و گفت: این مؤسسات، فعّالیت‌های مختلف مناطق و محلّات استان را با اجرای برنامه‌های متنوّع قرآنی پوشش می‌دهند.
کد خبر: ۶۶۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳ - 22April 2024

فعّالیت قریب به ۱۰۰۰ مؤسسه‌ قرآنی در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، حجّت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی شریف‌تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران امروز در دیدار «سکینه‌خاتون مهدیان‌پور» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، سازمانِ تبلیغات را یک نهاد عمومی غیردولتی معرفی کرد و اظهار داشت: حدود سه‌هزار مُبلّغ و ۷۰۰ مُبلّغه برای تبلیغ در عرصه‌های مختلف فرهنگ، علوم و ایدئولوژی دینی در استان داریم.

وی افزود: وظیفه‌ی ما در استان، بحث آموزش، توانمندسازی، سازمان‌دهی و اعزام مبلّغین دینی است. افزون‌بَرآن، حامی و ناظر انجمن‌های تبلیغی و تنها نهاد مجوزدهنده برای هیأت‌های مذهبی مازندران، نیز هستیم. به‌همین‌واسطه شورا‌های مختلف هیأت‌های مذهبی برای سازماندهی هیأت تشکیل می‌شوند.

حجّت‌الاسلام شریف‌تبار با اشاره به وجود کانون‌های فرهنگی‌تبلیغی در سطح مازندران بیان کرد: حدود ۳ هزار نفر مداح و ذاکر اهل‌بیت علیهم‌السّلام در استان وجود دارد و برای آنها، برنامه‌های مختلف آموزشی برگزار می‌شود.

وی از فعّالیت بالغ‌بَر ۱۰۰۰ مؤسسه‌ی قرآنی نظیر دارالقرآن و خانه‌ی قرآن در شهر‌ها و روستا‌های مازندران خبر داد و گفت: این مؤسسات، فعّالیت‌های مختلف مناطق و محلّات استان را با اجرای برنامه‌های متنوّع قرآنی پوشش می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایانِ شرحِ وظایف و برنامه‌های این اداره‌کل افزود: طی دو یا سه سال اخیر، فعّالیت‌هایمان را برای حوزه‌های «کودکان‌ونوجوانان» و «نخبگان» نِسوان با «نهضت پیشرفت بانوان» شروع کردیم که به تَبَعِ آن، برنامه‌های فرهنگی‌تربیتی نظیر دختران حاج‌قاسم برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها