در نشست بررسی نقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حفظ و اعتلای ارتش؛

امیر هاشمی: نقش امامین انقلاب در تثبیت، هدایت و پیشرفت‌‌های ارتش باید تبیین شود

رئیس پیشین دفتر عمومی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح گفت: امروز باید نقش امامین انقلاب اسلامی در تثبیت، هدایت و پیشرفت‌‌های ارتش برای ملت ایران تبیین شود.
کد خبر: ۶۶۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ - 22April 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نشست بررسی نقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حفظ و اعتلای ارتش صبح امروز (دوشنبه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامرضا صفایی» نخستین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «اسماعیل سهرابی» رئیس ستاد مشترک ارتش در دفاع مقدس، امیر سرتیپ «سید حسام هاشمی» رئیس پیشین دفتر عمومی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح و دریادار «سجاد کوچکی» فرمانده اسبق نیروی دریایی ارتش در دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا صفایی گفت: در زمان حیات امام راحل عمدتا مسائل و مشکلات توسط ایشان رسیدگی می‌شد و با رهنمودهایی که داشتند مسائل را برطرف می‌کردند.

نخستین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش مهمی در به تصویب رساندن سازمان عقيدتي سياسي ارتش داشتند.

امیر هاشمی: لزوم تبیین نقش امامین انقلاب اسلامی در تثبیت، هدایت و پیشرفت‌‌های ارتش/ حجت‌الاسلام صفایی: ارتش در دفاع مقدس صداقت خود را به انقلاب اسلامی و اسلام نشان داد

وی گفت: با شروع جنگ ارتش صداقت خود را نسبت به انقلاب و اسلام ثابت کرد و زمانی که نیازمند نیروی نظامی داشتیم و هنوز سپاه تشکیل نشده بود ارتش نقش بسزایی در مقابه با رژیم بعث عراق، گروهک‌های منافقین و ... داشت.

امیر سرتیپ «اسماعیل سهرابی» رئیس ستاد مشترک ارتش در دفاع مقدس در ادامه این نشست با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی روابط بسیار خوبی با نیروهای انقلابی ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، گفت: با حمله صدام با حمایت دیگر کشورها رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور بسیار فعالی در جلسات داشتند و با پیگیری ایشان و فرمانی که امام خمینی (ره) دادند شورای عالی پشتیبانی جنگ تشکیل دادند؛ این شورا شامل شش نفر از جمله سران قوا، نخست وزیر و فرمانده سپاه بود.

امیر هاشمی: لزوم تبیین نقش امامین انقلاب اسلامی در تثبیت، هدایت و پیشرفت‌‌های ارتش/ حجت‌الاسلام صفایی: ارتش در دفاع مقدس صداقت خود را به انقلاب اسلامی و اسلام نشان داد

رئیس ستاد مشترک ارتش در دفاع مقدس با تاکید بر اینکه حضرت آقا ریز و درشت مواردی که در ارتش وجود داشت را پیگیری می‌کردند، اظهار داشت: وقتی در محضر امام خامنه‌ای شرفیاب می‌شدیم آقا آن‌چنان مسائل را تحلیل و تبیین‌ می‌کردند که همه می‌گفتند ایشان خودشان یک نظامی خبره است و امروز هم همین‌گونه است.

امیر سرتیپ «سید حسام هاشمی» رئیس پیشین دفتر عمومی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با بیان اینکه در زمان انقلاب 70 تا 75 درصد از ارتش را سربازان وظیفه تشکیل می‌دادند، گفت: ارتشی‌ها با هدایت امام خمینی (ره) شجاعت پیدا کردند و به ارتش حرکت و پویایی پیدا کرد.

امیر هاشمی با اشاره به اینکه دو گروه شهید نامجو، شریف نسب در تهران و شهید صیاد شیرازی در اصفهان ارتشیان انقلابی را هدایت می‌کرد، افزود: پس از حضور امام در فرانسه فعالیت این گروه‌ها بیشتر شد و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب و پس از پیروزی انقلاب در نگهداری پادگان‌ها داشتند‌.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی‌ها در داخل کشور همراه با منافقین و گروهک‌های مختلف می‌گفتندارتش باید منحل شود اما امام خمینی (ره) یک‌تنه از ارتش حمایت کرد و اگر به تاریخ نگاه کنیم در زمان‌های مختلف حمایت‌های امام از ارتش را می‌بینیم؛ اولین نفری که امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده خود به ارتش فرستادند امام خامنه‌ای بود.

امیر هاشمی: لزوم تبیین نقش امامین انقلاب اسلامی در تثبیت، هدایت و پیشرفت‌‌های ارتش/ حجت‌الاسلام صفایی: ارتش در دفاع مقدس صداقت خود را به انقلاب اسلامی و اسلام نشان داد

امیر هاشمی افزود: امروز باید نقش امامین انقلاب اسلامی در تثبیت، هدایت و پیشرفت‌‌های ارتش برای ملت ایران تبیین شود.

رئیس پیشین دفتر عمومی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح گفت: نقش امام خامنه‌ای پس از دفاع مقدس و بازسازی نیروهای مسلح تا امروز که عملیات وعده صادق اجرا می‌‌شود از دیگر مواردی است که باید پژوهشگران به آن بپردازند.

دریادار «سجاد کوچکی» فرمانده اسبق نیروی دریایی ارتش با بیان خاطره‌ای از حضور خود در یکی از کشورهای منطقه، گفت: در یکی از مأموریت‌های ما، فرمانده نیروی دریایی آن کشور آرشیوی ویدیویی از سخنان امام خامنه‌ای را به من نشان داد و گفت که «من امام خامنه‌ای را دوست دارم. ما سخنان ایشان را گوش می‌کنیم و دکترین دفاعی و نظامی خود را بر این اساس تدوین و طراحی می‌کنیم.»

فرمانده اسبق نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه امروز باید دکترین حضرت آقا در حوزه نظامی تبیین شود، افزود: نیروی دریایی ارتش از پیروی انقلاب اسلامی حفظ شد و به همین دلیل در کوتاه ترین زمان تکلیف نیروی دریایی صدام در جنگ مشخص شد و تاپایان جنگ نتوانست اقدامی در این حوزه انجام دهد.

امیر هاشمی: لزوم تبیین نقش امامین انقلاب اسلامی در تثبیت، هدایت و پیشرفت‌‌های ارتش/ حجت‌الاسلام صفایی: ارتش در دفاع مقدس صداقت خود را به انقلاب اسلامی و اسلام نشان داد

وی افزود: ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نیروهای انقلابی بازسازی شد و در دفاع مقدس با وحدت با سپاه و دیگر نیروها توانستند دشمن را شکست دهند و انقلاب اسلامی را حفظ کنند.‌

دریادار کوچکی گفت: تحول جهادی یک گفتمان راهبردی است که باید پیگیری شود و بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی می‌تواند مبنای تحول در نیروی های مسلح به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی گفت: نخبه‌ها، پیشکسوتان دفاع مقدس و اساتید دانشگاه که در حوزه دفاعی فعالیت می‌کنند سه ضلعی هستند که می‌تواند نقش مهمی در تحول داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار