عاقبت مرگ‌بار خودسوزی در برابر دادگاه ترامپ

مردی که حین محاکمه‌ی دونالد ترامپ در دادگاه نیویورک دست به خودسوزی زده بود، سرانجام جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۶۶۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ - 21April 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اداره پلیس شهر نیویورک خبر جان باختن «مکس آزارلو» از ایالت فلوریدا را تایید کرد. پیشتر وضعیت این مرد وخیم اعلام شده بود.

به گفته‌ی شاهدان عینی این مرد 37 ساله، قبل از آن‌که خودش را در مقابل دادگاه به آتش بکشد، جزوه‌هایی را از کوله پشتی‌اش بیرون آورد و به هوا پرتاب کرد و سپس روی خودش بنزین ریخت. یکی از آن جزوه‌ها حاوی اشاره‌ای به «میلیاردرهای شرور» بود. اداره پلیس نیویورک تاکید کرده که این مرد قصد درگیری با ترامپ یا سایر افراد مرتبط با برگزاری دادگاه را نداشته است.

«مکس آزارلو» پیشتر در وب سایت خود درباره‌ی انگیزه‌اش از خودسوزی در روزهای آتی نوشته بود: «من این اعتراض حداکثری را برای جلب توجه عموم به یک حقیقت مهم انجام می‌دهم؛ ما قربانی یک توطئه هستیم. دولت ما به همراه متحدانش می‌خواهد یک کودتای آخرالزمانی فاشیستی بر پا کند.»

عاقبت مرگ‌بار خودسوزی در برابر دادگاه ترامپ

دونالد ترامپ روز دوشنبه در دادگاه مرکزی شهر منهتن تحت تدابیر شدید امنیتی محاکمه شد. این رویداد پای انبوهی از معترضان و ناظران را به مقابل دادگاه کشاند. با این وجود در زمان وقوع حادثه جمعیتی اندکی در محل حضور داشت. معاون کمیسر اداره پلیس شهر نیویورک، خاطرنشان کرد: «ممکن است در ادامه مجبور شویم که این منطقه را ببندیم.»

یادآور می‌شود این دومین حادثه‌ی خودسوزی است که ظرف مدت اخیر در اعتراض به سیاست‌های دولت آمریکا توسط شهروندان این کشور صورت می‌گیرد و بازتاب جهانی پیدا می‌کند. چندی قبل یکی از افسران ارتش آمریکا نیز در اعتراض به حمایت بی‌چون و چرای دولت این کشور از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه دست به خودسوزی زد.

انتهای پیام/ 944

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار