نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت همه‌گیر شدن عدالت با هدف کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا

آیت‌الله «محمدی لائینی» خواستار رعایت عدالت در بین مردم، دستگاه‌ها و اصناف شد تا از میزان بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کاسته شود.
کد خبر: ۶۶۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷ - 14April 2024

ضرورت همه‌گیر شدن عدالت با هدف کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضابه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقطه در مازندران امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان، ضمن تبریک موفقیت سپاه پاسداران در حمله موشکی به رژیم صهیونیستی که دل همه مومنین را شاد کرده و همچنین اقدام فراجا در اجرای طرح عفاف و حجاب، اظهار داشت: فرماندهی کل قوا به صراحت حجاب را امری شرعی دانستند؛ لذا انتظار داریم که همه علما، مراجع و نهاد‌ها از این تصمیمی که گرفته شد، حمایت کنند و به موازات آن، دستگاه‌های فرهنگی به‌خصوص تشکل‌های مردمی نیز حمایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام اکبری، رئیس پیشین دادگستری مازندران فردی سالم بود و پای وظیفه خودشان ایستادند، افزود: ورودی زیاد پرونده‌ها شاید عامل اصلی خیلی از مشکلات باشد، کار زیاد باشد و نیرو کم، دو اشکال به‌وجود می‌آید؛ یکی اینکه طولانی می‌شود و دوم اینکه کیفیت کار پائین می‌آید؛ همچنین آمارمحوری کیفیت کار را ضعیف می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: این حجم از شکایات و ورودی فراوان پرونده‌ها، واقعا زیبنده ملت بزرگ ایران و مردم شریف و دیندار مازندران نیست باید به خادمان در دستگاه قضایی در استان خداقوت گفت، این بزرگواران واقعا خسته هستند ماهی ۱۶۰ ساعت کاری و رسیدگی به ۱۶۰ پرونده کار سختی است، یعنی متوسط رسیدگی هر پرونده یک ساعت که باید خانه را هم تبدیل به دادگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: باید به مجموعه و کارکنان قضایی توجه بیشتری شود، مشکلات مادی و معیشتی این بزرگواران بیشتر دیده شود.

وی بیان کرد: هم باید کار فرهنگی کرد که تا گفتم چه؟ راه دادگاه و پاسگاه را نروند، کار با صلح قبیله‌ای، پیرمرد‌منشی و ریش‌سپیدی حل شود، نکته دیگر اینکه همه دستگاه‌ها، تشکل‌ها و اصناف باید کار خودشان را درست انجام بدهند. اگر همه عدالت‌محور باشند، شکایت‌خیزی هم کم می‌شود. ترازو و میزان در قرآن ۹ بار آمده که دو موردش کلی است بقیه موارد هم مال دسته‌جات خاصی است.

امام جمعه ساری تاکید کرد: همه باید آرم ترازو را در دل، رفتار، عملکرد و محل کارشان حفظ کنند و این مختص دستگاه قضا نیست.

این مسئول با اشاره به فرموده قرآن، بیان کرد: هر کسی قسط و عدالت را محور کار و رفتار خود قرار ندهد، جزو مفسدین است. خداوند میزان را برای همه نازل کرده است؛ پس نهاد عدالت و رساندن حق به حقدار برای همه ارگان‌ها است. اگر همه ترازوی عدالت را در خانواده خودمان به‌خصوص دستگاه‌ها و اصناف رعایت کنند، دیگر پرونده‌ها آنقدر زیاد نمی‌شود.

وی در پایان خواستار شد: همه رفتار عادلانه و منصافانه در محل کارمان بیشتر تمرکز کنیم تا فضا، فضای صلح باشد؛ نه اینکه پرونده روی پرونده بیاید و نیرو‌های قضایی را خسته کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار