همزمان با آغاز دهه ارتش صورت گرفت؛

مراسم گرامیداشت سپهبد صیاد شیرازی و ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم

مراسم سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و بزرگداشت مقام ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم همزمان با آغاز دهه ارتش با حضور خانواده‌های پرسنل شاغل و بازنشسته آجا برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴ - 10April 2024

مراسم گرامیداشت سپهبد صیاد شیرازی و ۵۶۵ شهید ارتش در استان قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و گرامیداشت یاد و خاطره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم با حضور خانواده‌های پرسنل شاغل و بازنشسته ارتش در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل خون هزاران شهید است و باید قدر و ارزش این نظام الهی را دانست.

وی افزود: شهید صیاد و شهید سلیمانی نمونه‌هایی از الگو‌های ایثار و ارزش‌های دینی هستند که برای سربلندی نظام اسلامی تلاش کردند.

امیر سرتیپ شیخ عنوان کرد: شهدا بزرگ مردان تاریخ ساز کشور هستند و جوانان ما در نیرو‌های مسلح امروز هم این زنجیره دینی و اعتقادی و ارزشی را حفظ می‌کنند و آماده تاریخ سازی برای این آی و خاک هستند.

همرزم امیر سپهبد علی صیاد شیرازی با اشاره به خاطراتی از این شهید عزیز خاطرنشان کرد: دقت در برنامه ریزی، تقید به ارزش‌ها و هزینه کردن از خود و دلسپردگی به اهداف نظام اسلامی از ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی بود.

معاون آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی نمونه‌ای از شهدایی است که تربیت یافته اندیشه‌های اسلامی هستند و الگو مناسبی برای جوانان کشور و نیرو‌های مسلح محسوب می‌شوند.

امیر سرتیپ دوم «نعمت محسنی زرین» ارشد نظامی آجا در استان قم و فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) نیز در این مراسم، با گرامیداشت دهه ارتش و یاد و خاطره شهیدان قرنی، فراشاهی و ۵۶۵ شهید ارتش در استان، بر آمادگی کامل این نیرو در راستای تبعیت از اوامر فرماندهی معظم کل قوا و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی و خون شهیدان تاکید کرد.

در مراسم فوق، ابوالقاسم مقیمی معاون فرهنگی اجتماعی استانداری قم، نماینده فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، جانشین فرماندهی انتظامی قم و نمایندگانی از سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی یگان‌های ارتش در استان، مسئول کانون بازنشستگان ارتش در قم، سید محمد موسوی منش سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم، مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ورزش و جوانان، کتابخانه‌های عمومی و تعدادی دیگر از دستگاه‌های استان حضور داشتند.

پخش کلییی از شهید صیاد شیرازی و اجرای سرود شکوه بیکران به زبان فارسی و سرود سنزیلُکم نیز به زبان عبری و عربی توسط گروه تواشیح و همخوانی انوارالهدی از بخش‌های این مراسم بود و در پایان تعدادی از نیرو‌های بازنشسته ارتش با اهداء هدایایی تجلیل شدند.

در ابتدای مراسم فوق، نمایشگاه دستاورد‌های مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در استان قم با حضور معاون آموزش ارتش، افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها