نگاهی به زندگی شهید «مهدی جعفری ندوشن»

«مهدی جعفری ندوشن» دهم دی ۱۳۴۷، در شهر ندوشن از توابع شهرستان میبد به دنیا آمد و سرانجام هجدهم فروردین ۱۳۶۶، با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۶۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶ - 09April 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «مهدی جعفری ندوشن» دهم دی ۱۳۴۷، در شهر ندوشن از توابع شهرستان میبد به دنیا آمد. پدرش حسین، کشاورز بود و مادرش ربابه نام داشت. تا سطح یک در رشته فلسفه و کلام اسلامی در حوزه علمیه درس خواند.

وی طلبه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هجدهم فروردین ۱۳۶۶، با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پنجم اسفند ۱۳۷۳، پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

وصیتنامۀ شهید مهدی جعفری: 

بسم رب الشهدا والصدیقین

زبانم لال است نمی‌دانم چه بگویم و از کجا شروع کنم و چطور بگویم با چه لحنی بگویم. زبانم لال است، ولی باز هر چه فکر می‌کنم باید با نامام خدایی که هستی را آفرید و ما را خلق کرد برای آزمایش و به نام او که قدرتش محدود نیست شروع می‌کنم.

ولی ما باید قدرت او را ببینیم و دستوراتش طغیان نکنیم آیا ما آیه صریح قرآن نداریم که می‌گوید «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم» پس چرا باز از اعمال که باید انجام دهیم سرپیچی می‌کنیم چرا گوش به حرف شیطان می‌دهیم ما امت مسلمان باید نمونه باشیم به طوری که کشور‌های دیگر که کلا و جمعا چشم بر روی ملت مسلمان گشوده اند و آن را در نظر دارند که چه حماسه آفرینی می‌کند ملتی ۸ سال در حال دفاع می‌باشد.

حالا موقعی است که ما در آزمایش مهمی قرار گرفتیم برادران و خوهران عزیزم حالا موقعی است که باید انتقام سر بیده‌ی امام حسین (ع) را بگیریم حالا موقعی است که باید انتقام پهلوی شکسته شده‌ی فاطمه زهرا (س) را بگیریم حالا موقعی است که باید انتقام فرق شکافته حضرت علی (ع) را بگیریم. خدا می‌داند چقدر به حضرت زهرا آزار و اذیت شد. دیگر حرفی ندارم. والسلام. ۶۵/۱۲/۱۴

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار