رئیس ستاد کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی:

آزادی بیش از ۵۰ زندانی به مناسبت عید سعید فطر

غفوریان طوسی گفت: در حال حاضر، یک فهرست 50 نفره را در دستور کار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی قرار دارد که حدود 70 میلیارد تومان بدهی دارند که بنا است تا عید فطر آزاد شوند.
کد خبر: ۶۶۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ - 08April 2024

آزادی بیش از ۵۰ زندانی به مناسبت عید سعید فطربه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «جواد غفوریان طوسی» رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی شب گذشته در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد «پویش سفیران آزادی» که در هتل سی‌نور مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در استان خراسان رضوی ۷۳۰ نفر به دلیل جرایم غیرعمد در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۷۹ نفر به دلیل تعویق در پرداخت اقساط مهریه، ۲۹ نفر به دلیل عدم پرداخت نفقه و ۷ نفر نیز به دلیل دیه زندانی هستند.

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ نفر از این زندانیان به دلیل جرایم مالی در زندان هستند تصریح کرد: به دلیل جرایم مالی دیگر کسی در زندان به سر نمی‌برد و آمار آن‌ها در زندان‌های استان تقریبا صفر است.

غفوریان طوسی با بیان اینکه در کل استان ۳۴ زن زندانی هستند که ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری دارند، گفت: از ابتدای ماه رمضان، بیش از ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، یک فهرست ۵۰ نفره را در دستور کار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی قرار دارد که حدود ۷۰ میلیارد تومان بدهی دارند که بنا است تا عید فطر آزاد شوند.

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان خراسان رضوی با بیان اینکه برای آزادی زندانی، باید بخشی توسط خود زندانی و بخشی توسط شاکی گذشت شود، ادامه داد: می‌توان از تسهیلات بانکی و همچنین از اعسار استفاده کرد.

غفوریان طوسی بیان داشت: سال گذشته برای آزادی ۵۲۲ نفر که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بدهکاری داشتند، تنها ۴۰ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی بلاعوض استفاده شد.

وی یکی از شرایط برای کمک به زندانیان را استحقاق و رسیدن مبلغ بدهی آن‌ها به حد نصاب اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است که زندانی تا سقف بالای ۱۰۰ میلیون تومان و حتی در ماه رمضان تا ۲۰۰ میلیون تومان نداشته باشیم. همچنین تلاش می‌کنیم این ارقام را افزایش دهیم.

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی در خصوص اولویت‌های آزادی زندانیان ابراز داشت: کسی در نوبت نگه داشته نمی‌شود و اگر شرایط فرد به حد نصاب شیوه‌نامه برسد، آزاد می‌شود. مادران زندانی، مردان بالای ۷۵ سال، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده درجه یک شهدا در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها