یادداشت/ حامد افروغ

«روز قدس»؛ درس ملت‌ها به دولت‌ها برای وحدت علیه مستکبرین

امروز علاوه بر تمرکز بر آزادسازی فلسطین از دست دژخیمان صهیونیزم، دولت‌ها نیز باید در کنار ملت‌ها به یک وحدتی رسیده و خود را برای مبارزه عملی با سیطره ابرقدرت‌های زورگو آماده ستزند تا در آینده‌ای نه چندان دور همه بتوانند با آزادگی زندگی کنند.
کد خبر: ۶۶۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۵ - 06April 2024

«روز قدس»؛ درس ملت‌ها به دولت‌ها برای وحدت علیه مستکبرینگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ استکبار به معنی کبرورزی و آنچه در میان مردم مشهور است، زورگویی و ظلم‌ کردن در طول تاریخ همواره وجود داشته و هیچ برهه‌ای از زندگی بشر خالی از وجود مستکبرین نبوده است. آنچه که در این میان از سوی مظلومین باعث تقویت و حتی گسترش سیطره مسکتبرین بر امور مظلومین بوده، تفرقه است.

تفرقه و واگریایی مظلومین برخلاف وحدت و همدستی مستکبرین همواره در طول تاریخ پاشنه آشیل مبارزات علیه ظلم و نابرابری بوده است به طوری‌که قوانین مثلا جهانی امروز بر اساس منافع ابرقدرت‌ها و مستکبرین نوشته شده و رفتار خلاف آنها به نافرمانی مدنی جهانی تعبیر می‌شود و در پی آن برچسب «محور شرارت» به نافرمایان زده خواهد شد.

روز قدس اما فارغ از کارکردهای اسلامی و منطقه‌ای خود، رزمایش قدرت مظلومین عالم برای ایجاد همگرایی و وحدت برای مبارزه جدی، عملی و موثر با قدرت زورمندان زورگو و مستکبران جهان است به طوری‌که همین راهپیمایی ساده و بدون سلاح، همیشه مورد انتقاد و دشمنی ابرقدرت‌ها بوده است.

امام خمینی (ره) (نقل به مضمون) در تعبیری که می‌فرمایند «اگر مردم هر کدام از کشورهای اسلامی یک سطل آب روی اسراییل بریزند آنها را سیل خواهد برد»، دقیقا به همین وحدت اشاره داشته و در طنزواره‌ای کوتاه حقیقت سست و ضعیف مستکبران را تفسیر می‌کند. مستکبرانی که امروز با به تنگ آوردن کشورهای مختلف باعث شده‌اند دولت‌های بیشتری به فکر ایجاد وحدت برای مبارزه با سلطه دلار، ساز و کارهای مالی جهانی مثل سوئیفت و روابط بانکی باشند یا حتی در موارد آشکار بسیاری درخواست تغییر ماهیت سازمان ملل و برخی سازمان‌های جهانی را دارند چرا که آنها را ابزاری برای تهدید منافع ملل دیگر به نفع دولت‌های مستکبر یافته‌اند، و این ذهنیت درست کشورها درباره قوانین و سازمان‌های جهانی، در واکنش مجامع جهانی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مواجهه با «طوفان‌الاقصی» بیش از پیش خود را نشان داد.

امروز هم علاوه بر تمرکز بر آزادسازی فلسطین از دست دژخیمان صهیونیزم، دولت‌ها نیز باید در کنار ملت‌ها به یک وحدتی رسیده و خود را برای مبارزه عملی با سیطره ابرقدرت‌های زورگو آماده سازند تا در آینده‌ای نه چندان دور همه بتوانند با آزادگی زندگی کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار