رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره):

لرستان بستری مناسب برای تحقق شعار سال دارد

مظاهری گفت: لرستان بستر مناسب را برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» دارد.
کد خبر: ۶۵۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳ - 04April 2024

لرستان بستر مناسب را برای تحقق شعار سال داردبه گزارش دفاع‌پرس‌ از لرستان، «احمدرضا مظاهری» رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) امروز ( پنج شنبه)در دیدار نوروزی با اعضای هیأت علمی و یاوران علمی دانشگاه، ضمن تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۳ و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ضیافت رمضان از برنامه‌های پیش‌رو برای تحقق شعار سال، اظهار  داشت: باید تلاش شود تا در سال جاری با همت و تلاش و با روحیه مضاعف و تلاش چشمگیر در مسیر خدمت‌رسانی و تحقق شعار سال، «جهش تولید با مشارکت مردم» در راستای منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید زیرساخت‌هایی نیاز دارد که از جمله آنها می‌توان به تجهیزات و فناوری اشاره کرد و دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان باید در این بخش نقش مهم خود را ایفا کنند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) اضافه کرد: زیرساخت مهم دیگر در جهش تولید وجود نیروی متخصص و متعهد است که دانشگاه‌ها با تربیت نیروی متخصص کارآمد و دغدغه‌مند می‌توانند سهم بسزایی داشته باشند.

مظاهری ادامه داد: دیگر راهکار جهش تولید حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است که با مشارکت آحاد مردم صورت می‌گیرد. در سال پیشین دانشگاه‌ آیت الله العظمی بروجردی(ره) اقدامات و برنامه‌های متنوعی برای توسعه تعامل و همکاری با جامعه،صنعت و ارتقا فرهنگ دانش‌بنیان به اجرا گذاشت و در این مسیر گام برداشت.

مظاهری بیان کرد: راه‌اندازی مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه در سطح شهرستان بروجرد جهت آموزش نیروی متخصص و مجرب و آماده‌سازی جهت ورود به بازار کار، راه‌اندازی مرکز رشد شهرستان بروجرد فی‌مابین دانشگاه و پارک علم و فناوری استان لرستان جهت حمایت و گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه و راه‌اندازی مرکز کاریابی تخصصی از جمله این اقدامات بودند.

وی ضمن دعوت از اعضای هیأت علمی و جامعه دانشگاهی جهت حضور در مرکز رشد دانشگاه و کمک به ایجاد هسته‌ها و شرکت‌های فناور و تبدیل آن به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار امیدواری کرد تا با این رویکرد، بیش از پیش در مسیر تحقق شعار سال حرکت کنیم. 

رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، گردشگری و معادن غنی لرستان و به ویژه شهرستان بروجرد، افزود: با توجه به ماموریت دانشگاه در راستای تاثیرگذاری در منطقه و استان این دانشگاه تمام تلاش خود در راستای حمایت فنی و فکری از صنایع استان را به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار