یادداشت/ حجت‌الاسلام موسی سلیمانی

چرایی تبدیل «فلسطین» به مسئله اول جهان

زمانی فلسطین مسئله اول جهان عرب بود؛ پس از مدتی مسئله اول جهان اسلام شد و اکنون با اجرای عملیات «طوفان‌الاقصی»، صبر و پایداری مردم فلسطین و اقدامات خوب رسانه‌ای به مسئله اول دنیا تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۵۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ - 03April 2024

چرایی تبدیل «فلسطین» به مسئله اول جهانگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ - حجت‌الاسلام والمسلمین «موسی سلیمانی» جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع)؛ فلسطین سه مرحله را پشت سر گذاشته است.

زمانی فلسطین مسئله اول جهان عرب بود. پس از مدتی تبدیل به مسئله اول جهان اسلام شد. اکنون مسئله اول جهان است. 

از عواملی که در تحقق این امر دخیل بود می‌توان به عملیات «طوفان‌الاقصی»، صبر و پایداری مردم فلسطین و اقدامات خوب رسانه‌ای اشاره کرد.

عملیات بی‌نظیر «طوفان‌الاقصی» ابهت اسرائیل، قدرت ادعایی ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی رژیم را شکست و فلسطین را در صدر مسائل جهانی قرار داد.

پس از عملیات «طوفان‌الاقصی»، رژیم صهیونیستی با هدف انتقام در حدود شش ماه انواع جنایت‌ها علیه مردم مظلوم غزه مرتکب شده؛ این جنایت‌ها به حدی شنیع و عریان است که زبان از بیان آن‌ها عاجز است.

صبوری و پایداری بی‌مانند مردم فلسطین فطرت انسانی مردم جهان را بیدار کرده و فلسطین را به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

به فرموده مقام معظم رهبری: «صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.»

تظاهرات گسترده مردم جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه برخواسته از این فطرت بیدار شده است.

جبهه مقاومت پس از عملیات «طوفان الاقصی»، انحصار و امپراطوری رسانه‌ای جبهه استکبار را شکست. این پیش‌دستی نیز نقش مهمی در تبدیل شدن فلسطین به مسئله اول جهان دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شعرا، رسانه را عامل موفقیت دانستند و فرمودند: امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها چالش‌های رسانه‌ای است. بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزار‌های جنگی و مانند این‌ها تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر می‌گذارند و دل‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، ذهن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است؛ هرکس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد ــ هر هدفی ــ موفّق‌تر خواهد بود.

ایشان در دیدار با اسماعیل هنیه نیز به این مهم تاکید داشتند که اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها