معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

روز قدس ۱۴۰۳ متمایز از همیشه است/ از هنرمندان انتظار کنش‌گری وجود دارد

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه روز قدس ۱۴۰۳ به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی متمایز از همیشه است، گفت: از هنرمندان و عموم فعالان اجتماعی در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتظار کنش‌گری وجود دارد.
کد خبر: ۶۵۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶ - 02April 2024

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، چهارمین نشست «انتفاضه و قدس» با حضور حجت‌الاسلام «سید محسن محمودی» معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، «عبدالله سهرابی» دستیار وزیر امور خارجه و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام محمودی با بیان اينکه امسال روز جهانی قدس ویژگی‌های منحصربه‌فردی پیدا کرده است، اظهار داشت: روز قدس امسال بیش از هر زمانی در داخل و خارج کشور معنای خاصی یافته است و با توجه به واکنش‌های صورت گرفته، این روز شاهد خروش باشکوه‌تری در کشورهای اسلامی و غیراسلامی خواهیم بود‌. 

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی طی چهار دهه «روز قدس» را به‌عنوان یادگار امام راحل (ره) گرامی داشته است، افزود: پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی حق مسلّم و مطالبه جدی مردم ایران است که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی خواهیم داشت و این جنایات و جنایت اخیر این رژیم در حمله به سفارت کشورمان بی‌پاسخ نخواهد ماند؛ چراکه تعرض اخیر به جایگاه حقوقی کشورمان صورت گرفته است.

وی به شهادت مستشاران نظامی کشورمان در سوریه اشاره و عنوان کرد: شهادت این عزیزان برکت خاص خودش را خواهد داشت و جوش و خروش بیشتری را در بین مردم به‌وجود خواهد آورد و این خون‌ها پیروزی ملت فلسطین و جبهه مقاومت را تسریع خواهد کرد.

روز قدس ۱۴۰۳ متمایز از همیشه است/ از هنرمندان انتظار کنش‌گری وجود دارد

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه از فعالان فرهنگی و عموم آحاد ملت درخواست کرد تا به مسئله قدس بیش از گذشته اهمیت بدهند تا جمعه آینده شاهد یک شکوه جهانی باشیم و گفت: فعالان فرهنگی و اجتماعی در زمینه قدس و مسئله فلسطین یک رسالت خطیر دارند و این انتظار وجود دارد که کنش‌گری مناسبت و متناسب صورت گیرد. 

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره برنامه‌های روز جهانی قدس بیان کرد: در تهران راهپیمایی روز جهانی قدس از طریق مسیرهای ۱۰‌گانه از ساعت ۱۰ صبح به سوی مسیر اصلی شروع خواهد شد. مسیر اصلی راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) تا دانشگاه تهران خواهد بود. در طول این مسیر غرفه و ایستگاه‌های فرهنگی و برنامه‌های ویژه تدارک دیده‌ شده تا شاهد حضوری باشکوه باشیم؛ همچنین گروه‌های سرود و برنامه‌های حماسی در طول مسیر پیش‌بینی شده است. حرکت روزه اولی‌ها برای هم‌دردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و ده‌ها برنامه و پویش دیگر هم در این مراسم اجرا خواهد شد. 

وی سپس شب قدر را یک فرصت استثنایی برای تبیین درباره علت حمایت از مردم فلسطین دانست و با بیان اینکه دشمن در حال القاء تردید است و لذا باید روشنگری صورت گیرد، افزود: مبلّغین، ذاکرین و سخنرانان دینی از ظرفیت شب قدر که در مساجد و بقاع متبرکه به‌وجود آمده است، برای تبیین مسائل فلسطین بهره بگیرند. 

حجت‌الاسلام محمودی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را برای مردم فلسطین تعیین‌‌کننده و امیدآفرین دانست و عنوان کرد: ملت عزیز، مظلوم و مقاوم فلسطین در روز قدس شاهد همراهی، هم‌دردی و هم‌صدایی ملت‌های مسلمان خصوصاً ملت ایران خواهند بود‌.

در ادامه، «عبدالله سهرابی» دستیار وزیر امور خارجه، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان را یک جنایت بی‌رحمانه دانست که از منظر بین‌الملل مردود است و گفت: بعد از این جنایت، دستگاه سیاست خارجه که بیش از شش ماه است به‌صورت فعال اقدامات مستمر در سازمان‌های بین‌المللی برای پیگیری مطالبات مردم فلسطین دارد، رایزنی‌های مختلفی را با مجامع مختلف جهانی داشته است. 

وی با بیان اینکه آینده و تاریخ درباره عمق جنایات رژیم صهیونیستی قضاوت خواهد کرد، اظهار داشت: افکار عمومی جهان در حال پیگیری موضوع فلسطین و همراهی‌کننده‌ی این مسئله است و طرح پوسیده رژیم صهیونیستی در این زمینه با شکست روبه‌رو شده است. 

دستیار وزیر امور خارجه با اشاه به اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: ترور مستشاران نظامی ایران نه اولین بار بوده و نه آخرین‌ بار خواهد بود؛ اما با وجود این، موضوع آزادی‌قدس شریف در دستور اول سیاست خارجه کشورمان قرار گرفته است. در مسئله حمله به کنسولگری کشورمان ما پاسخگویی را حق مسلم جمهوری درپی این جنایات می‌دانیم؛ چراکه در این مسئله نقض کنوانسیون وین صورت گرفته است. 

سهرابی همراهی عمومی مردم کشورهای غیرمسلمان در مسئله حمایت از فلسطین را کم‌سابقه دانست و افزود: ما از مردم مسلمانی که حکومت و سیاستمداران آن‌ها با این مسئله همراهی لازم را ندارند، انتظار کنشگری بیشتری داریم؛ همچنین در مصر و دیگر کشورهای اسلامی از مردم آزادی‌‌‌خواه جهان اسلام برای همراهی با مردم فلسطین انتظار بیشتری داریم. بسیاری از کشورهای غیراسلامی در قضیه فلسطین به میدان آمده‌اند و امیدواریم با ابزارهای مختلف بتوانیم راهپیمایی جهانی باشکوه‌تری را در روز قدس داشته باشیم.

وی از ایجاد کمیته‌های حقوقی در موضوع حمله به کنسولگری کشورمان خبر داد و با بیان اینکه با جلسات فشرده در حال رایزنی بین‌المللی درخصوص این موضوع هستیم، عنوان کرد: در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان علی‌رغم اینکه چند موشک توسط سامانه‌های دفاعی هدف قرار داده شده بود، سه موشکی که از سوی هواپیمای اف ۳۵ شلیک شده بود، موجب شهادت عزیزان ما شد؛ البته ما اسناد کنسولگری را در محل دیگری نگهداری می‌کنیم و در این زمینه نگرانی نداریم. 

دستیار وزیر امور خارجه ناکامی رژیم صهیونیستی را مسئله فلسطین را علت حمله به کنسولگری کشورمان دانست و گفت: دشمن صهیونیستی در مقابله با نیروهای مقاومت فلسطین، انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان کاملاً با شکست روبه‌رو شده است و این‌گونه اقدامات به خاطر شکست در این محورهاست. 

سهرابی جمهوری اسلامی ایران را محور اصلی مقاومت عنوان و تأکید کرد: بشریت باید نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی به حرکت درآیند و امیدواریم هرچه زودتر بستر نابودی کامل این رژیم سفاک صهیونیستی که اقدامات آن‌ها بستر فروپاشی را برایشان نهایی می‌کند، محقق شود. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار