در سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: فرهنگسرا‌ها در نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش برجسته‌ای دارند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: فرهنگسرای شهید سلیمانی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به صورت تخصصی در حوزه جهاد، مقاومت و شهادت فعالیت دارد که سایر فرهنگسرا‌ها نیز در حوزه ماموریتی خود می‌توانند مروج فرهنگ جهاد و مقاومت باشند.
کد خبر: ۶۵۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ - 02April 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: فرهنگسرا‌ها در نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش برجسته‌ای دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «جاوید کیانی» رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: زیرساخت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فرهنگی است؛ بر همین اساس نشر ارزش‌های دفاع مقدس از طریق همه ظرفیت‌ها دنبال می‌شود.

وی در ادامه ضمن تشریح مأموریت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، گفت: برای پیشبرد هرچه بهتر ماموریت این اداره‌کل در عرصه‌های ادبیات و تالیف کتاب، آموزش معارف دفاع مقدس در مراکز آمزش عالی، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، تبلیغات محیطی، تدوین دانشنامه دفاع مقدس، فضای مجازی و همچنین هنری و سینمایی از همه دستگاه‌ها نمایندگانی معرفی شده‌اند و در ارتباط با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیگیر وظایف محوله هستند. همچنین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و جوانان آتش به اختیار در همه شهرستان‌ها فعالیت دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی افزود: فرهنگسرای شهید سلیمانی به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به صورت تخصصی در حوزه جهاد، مقاومت و شهادت فعالیت دارد که ارتباط خوبی بین این فرهنگسرا و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی وجود دارد و سایر فرهنگسرا‌ها نیز می‌توانند مروج فرهنگ جهاد و مقاومت باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مشهدالرضا در بوستان‌های کوهسنگی، ملت، ارم، اردیبهشت و خورشید میزبان پیکر‌های مطهر شهدای گمنام است که سال گذشته طرح یادمان‌های شهدای گمنام در این بوستان‌ها به تصویب رسیده و جهت اجرا به مناطق شهرداری ابلاغ شده است که باید این مهم با شکل‌گیری هیئت‌امنا‌های شهدای گمنام در هر بوستان تا حصول نتیجه دنبال شود.

سردار یوسفعلی‌زاده ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری موظف است در بودجه سالانه، اعتباری را برای اداره، نگهداری و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی در نظر بگیرد؛ بر همین اساس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد باید تدبیری بیندیشد تا در برنامه جاری خود و بر اساس زمانبندی سه ماهه اعتبار مصوب واگذار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی بیان داشت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی باعث رونق‌بخشی به این مرکز می‌شود که تحقق این مهم نیازمند ارتباط بیشتر فرهنگسرای شهید سلیمانی با مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی سعی دارد تمام دستگاه‌های استانی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت داشته باشند.

این مقام مسئول بیان داشت: ارتباط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در ماموریت‌های مشترک و فعالیت‌های عملیاتی که جنبه فرهنگی دارد خوب است، اما برای موفقیت هرچه بیشتر باید سطح تعاملات گسترش پیدا کند.

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه حمایت و پشتیبانی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد را از طرح‌های موزه‌آرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، نشر و تالیف کتاب، تبلیغات محیطی، گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، تدوین دانشنامه دفاع مقدس و برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری ضروری دانست.

حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی مرهون دفاع مقدس است

کیانی در این نشست با تاکید بر اینکه با فرهنگ دفاع مقدس عجین هستیم، ابراز داشت: دفاع مقدس جزو ارزش‌های ایران اسلامی است و همه باید نسبت به نشر ارزش‌های این حماسه حساسیت داشت و این مهم به یک قشر خاص محدود نمی‌شود.
وی یادآور شد: حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف حیات انقلاب، مرهون دفاع مقدس است و باید از این گنجینه عظیم صیانت کرد.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی، گفت: با توجه به نقش برجسته‌ای که استان خراسان رضوی در دفاع مقدس داشته تکمیل این پروژه نیازمند اقدام عملی است و زیبنده نیست پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تعطیل شود؛ بر همین اساس تکمیل آن تکلیفی است که همه دستگاه‌ها به خصوص شهرداری باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

کیانی خاطرنشان کرد: پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی آغاز شده و باید به اتمام برسد و سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نسبت به آن تعصب دارد چراکه به دفاع مقدس اعتقاد و باور دارد.

وی تاکید کرد: سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نسبت به آنچه در قبال مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی موظف شده خود را مسئول می‌داند و در جهت عملیاتی شدن تعهدات اقدام خواهد کرد.

همچنین در این نشست طرفین در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار