برگزاری محفل قرآنی به یاد ۵۰۰ شهید گردان امام سجاد (ع) قم

محفل قرآنی هیات رزمندگان اسلام قم، گرامیداشت یاد و خاطره ۵۰۰ شهید گردان امام سجاد (ع) در دوران دفاع مقدس، در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ - 02April 2024

محفل قرآنی به یاد ۵۰۰ شهید گردان امام سجاد (ع) قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، محفل قرآنی هیات رزمندگان اسلام قم ویژه گرامیداشت یاد و خاطره ۵۰۰ شهید گردان امام سجاد (ع) لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

در ابتدای این محفل، «سید عباس حسینی» از پیشکسوتان گردان امام سجاد (ع)، با اشاره به مشخصاتی از این گردان، اظهار داشت: گردان امام سجاد (ع) از تیپ ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) تابستان سال ۱۳۶۱ در مرحله سوم عملیات رمضان تشکیل شد.

وی افزود: پس از فتوحاتی که در عملیات‌های گذشته مثل فتح المبین و بیت المقدس بدست آمد، عملیات رمضان نخستین عملیاتی بود که در عمق خاک عراق صورت می‌گرفت و بر اساس مطالعات صورت گرفته، دیدگاه‌ها و اما و اگر‌های متفاوتی نیز در مورد آن وجود داشت، اما در هر صورت فرماندهان نظامی تصمیم به اجرای این عملیات گرفتند.

حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گردان در عملیات رمضان و دیگر ماموریت های دوران دفاع مقدس، به نکاتی از ویژگی های شخصیتی سردار شهید محمدحسین کبیری پرداخت، سپس ابراز کرد: تشکیل گردان امام سجاد (ع) در ماه رمضان بود و آخرین ماموریت گردان نیز در ماه رمضان سال ۱۳۶۷ اجرا شد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حاجی ابوالقاسم» عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده رییس جمهور در امور روحانیت، طی سخنانی با اشاره به آیه تطهیر در قرآن کریم، عنوان کرد: خداوند خواسته است تا اهل بیت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) محور سبک زندگی مومنین باشند.

وی با ذکر مختصات دو نوع زندگی الهی و طاغوتی گفت: در زندگی با محوریت فرامین و تعالیم الهی، همه ارتباطات اجتماعی بر مبنای خواست و اراده خداوند و سیره زندگی اهل بیت (ع) شکل می‌گیرد و زندگی دارای رنگ و بوی خدایی می‌شود.

حاجی ابوالقاسم ادامه داد: در زندگی تحت ولایت طاغوت، همه افراد با ملاک و معیار مادی مقایسه می‌شوند و زندگی‌های قارونی شکل می‌گیرد، ارزش‌های مادی جایگزین نیت‌های الهی می‌شود و جامعه در ظلمت و تاریکی فرو می‌رود.

وی تصریح کرد: دشمن با حمله به حجاب به دنبال ترویج تبرّج جاهلی و تغییر هنجار‌ها و ارزش هاست تا حاکمیت ولایت الهی از جامعه حذف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نمونه‌هایی از حاکمیت طاغوت گفت: امروز دشمن صهیونیستی بدترین ظلم و جنایت‌ها را در باره مردم مقتدر و مظلوم غزه روا می‌دارد، بیمارستان را ویران کرده و مردم بیگناه را به خاک و خون می‌کشد و این‌ها همه نشانه‌های حکومت طاغوتی است.

در این مراسم که با قرائت قرآن به یاد شهدا همراه بود، از سوی سید رضا شمس مدیر هیات رزمندگان اسلام قم هدایایی به سید عباس حسینی، محمد سعادتمند و اصغر براتی، سه پیشکسوت گردان امام سجاد (ع) تقدیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار