یادداشت/ حجت‌الاسلام موسی سلیمانی

۱۲ فروردین تجلی عزت ملی

دوازده فروردین روز عزت ملی است چراکه مردم در این روز اعلام کردند که نظام جمهوری اسلامی بر سه پایه اسلامیت، جمهوریت و ایران استقرار دارد.
کد خبر: ۶۵۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰ - 31March 2024

۱۲ فروردین تجلی عزت ملیگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- حجت‌الاسلام‌‌‌والمسلمین «موسی سلیمانی» جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام؛ انقلاب اسلامی ایران با رهبری خمینی کبیر (ره) و مجاهدت‌های مردم شریف ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید تا به عمر طاغوت و استبداد و استکبار در ایران خاتمه دهد. 

پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، در روز دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ کامل شد؛ مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند. 

در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ ملت همیشه در صحنه ایران با رأی ۹۸/۲ درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر دادند و پس از ۲۵۰۰ سال، نظام جمهوری اسلامی به جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد؛ بر همین اساس ۱۲ فروردین از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.

امام خمینی (ره) در عظمت این روز فرمودند: صبحگاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت الله است، از بزرگترین اعیاد مذهبی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.

مقام معظم رهبری نیز در اهمیت این روز متذکر شدند: «روز جمهوری اسلامی جزء مهمترین و پربرکت‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین روزهای تاریخ ما است.»

دوازده فروردین روز عزت ملی است. مردم در این روز اعلام کردند که نظام جمهوری اسلامی بر سه پایه اسلامیت، جمهوریت و ایران استقرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار