نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مردم در مسأله اقتصاد نقشی اساسی دارند

آیت‌الله «شعبانی» گفت: رهبر معظم انقلاب در شعار سال مسأله تولید با نگرش مشارکت مردمی را مطرح کردند. در مسأله اقتصاد هم دولت موظف به انجام اقدامات لازم است و هم مردم نقش دارند.
کد خبر: ۶۵۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴ - 22March 2024

مردم در مسأله اقتصاد نقشی اساسی دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در شعار سال مسأله تولید با نگرش مشارکت مردمی را مطرح کردند. در مسأله اقتصاد هم دولت موظف به انجام اقدامات لازم است و هم مردم نقش دارند.

وی افزود: از منظر اسلام فقر محکوم است و زیبنده جامعه دینی و اسلامی نیست. کمک به رفع فقر و حل مشکل اقتصادی هم شرعی و هم عقلایی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جامعه‌ای که با گرانی مواجه شود مردم دچار قساوت قلب می‌شوند، افزود: اهمیت تمکن مالی تا جایی است که امام سجاد (ع) دعا می‌کند که دچار فقیر نشود.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی نیازمند روش‌های نوین مدیریتی مناسب با شرایط جنگی هستیم، گفت: یکی از مشکلات ما در عرصه اقتصادی، وجود برخی ساختارهاست، در حالی که در شرایط جنگی به فرمانده میدانی باید اختیارات داد.

شعبانی ادامه داد: دست از قوانین پیچیده و ساختارهای غلط که خودمان نوشتیم و خودمان را گرفتار کردیم برداریم. این قوانین وحی منزل نیستند و باید برخی از آنها را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه همه مشکلات مربوط به تحریم نیست، گفت: اگر قوانین پیچیده کنار گذاشته شود، مشکل مسکن همدان نیز برطرف خواهد شد. ساختارهای فعلی باعث کندی در تحقق شعار سال است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: از آنجا که اقتصاد ما قابل پیش‌بینی نیست، مردم برای جلوگیری از کاهش سرمایه خود، دلار و طلا و مسکن تهیه می‌کنند که همین مسأله باعث تورم می‌شود. دولت بستری فراهم کند تا مردم سرمایه‌های خود را به سمت تولید سوق دهند. 

وی با بیان اینکه در این جهاد عمومی حسینیه‌ها باید پای کار بیایند و مشاغل خانگی را تقویت کنند، گفت: با وجود آنکه در همسایگی کشورهای عربی هستیم اما بازار آنها در دست کشور چین است. نیازمند بازاریابی خارجی و تقویت صادرات هستیم.

شعبانی متذکر شد: کسی که تحصیلات دانشگاهی صرف داشته باشد نمی‌تواند همه مسائل را ببیند و باید از افرادی که تجربه کافی دارند استفاده شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست جمهوری اسلامی را وحدت عنوان کردند اما چرا عده‌ای خود را مخاطب این سخن نمی‌دانند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار