معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم:

مراسم باشکوه تشییع شهدا دشمن را مایوس می‌کند

حجت‌الاسلام «حسینی مقدم» گفت: تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در مسجد مقدس جمکران، آمیختگی عطر و رایحه شهادت و انتظار است و هر دشمنی را مایوس و ریشه کن می‌کند.
کد خبر: ۶۶۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹ - 28April 2024

مراسم باشکوه تشییع شهدا دشمن را مایوس می‌کند/ آمیختگی رایحه شهادت و انتظار بسیار روح‌نواز و دل‌انگیز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «سید اسماعیل حسینی مقدم» معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در جلسه شورای هماهنگی تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران که در سالن جلسات حضرت زینب (س) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: طبق آیات قرآن، شهید با بشارت دادن، نسبت به امت و رهبر و آرمانی که جانش را در راه آن‌ها تقدیم کرده، دغدغه‌مند است. شهدای گمنام از بالاترین جایگاه‌ها نزد آحاد افراد جامعه برخوردار بوده و خوشنام‌ترین‌ها در ملکوت هستند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه برای حیات خود به فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت نیاز دارد، تصریح کرد: این فرهنگ یکی از ارزشمندترین سرمایه‌هایی است که از مکتب اسلام و اهل بیت (ع) برای ما به ارث رسیده است و در چنین جامعه است که می‌بینیم همه قشر‌ها و سنین مختلف برای دفاع از اسلام آماده جانفشانی هستند. تشییع شهدای گمنام از فرصت‌های طلایی ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و شهدای گمنام بهترین نوع عطر شهادت را در فضای می‌پراکنند و به مشام مردم می‌رسانند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به اینکه فضای شهر اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران با تشییع پیکر‌های مطهر شهدای گمنام دل انگیزتر و روحنوازتر می‌شود، گفت: حضور مزار شهید گمنام در این مسجد مقدس مصداق آیه «من المومنین رجال صدقوا...» است که نشان می‌دهد مردان مومنینی هستند که در راه خدا به عهد خود وفا کردند. فرهنگ شهادت و انتظار هر دشمنی را مایوس و ریشه کن می‌کند، در برنامه تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در مسجد مقدس جمکران، برنامه‌ها حول محور این مسجد اجرا می‌شود و عموم شیعیان و منتظران حضرت حجت (عج) از تمامی نقاط کشور و جهان نسبت به این مراسم عشق خواهند ورزید.

حسینی مقدم با اشاره به اینکه عظمت تشییع باشکوه شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار ارزشمند و اثرگذار است، گفت: شهر قم در مراسماتی همچون تجلیل از فرماندهی انتظامی کشور در اجرای طرح نور و نیز اجرای مراسم تشییع شهدا، خوش درخشیده و در این امور همواره پیشتاز و زبانزد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها