بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در سالروز عملیات فتح المبین؛

موفقیت در عملیات فتح المبین زمینه پیروزی رزمندگان در عملیات‌های بعدی دفاع مقدس شد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز عملیات فتح المبین بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۵۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ - 21March 2024

موفقیت در عملیات فتح المبین زمینه ساز پیروزی در عملیات‌های بعدی دفاع مقدس شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از لرستان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین فتح المبین بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

هشت سال دفاع مقدس مردم میهن‌مان در مقابله با دشمن متجاوز و هم دستانش نعمتی سترگ بود چراکه آن‌ها آمده بودند میراث ۱۴۰۰ ساله‌مان را به یغما ببرند. اما جوانان این مرز و بوم با خون خود نهال نو پای انقلاب اسلامی را آبیار‌ی کردند تا آیندگان بر این درخت تنومند تکیه زنند و بر خود و گذشتگانی که فرهنگ مقاومت با خون و گوشتشان آمیخته بود، ببالند.

عملیات چهار مرحله‌ای «فتح المبین» از دوم تا هشتم فروردین سال ۱۳۶۱با تثبیت مواضع و آزادسازی بخش عظیمی از مناطق اشغالی، در جبهه جنوبی و در منطقه شوش و دزفول منجر به وارد شدن ضربات مهلک و سنگین بر ماشین جنگی رژیم بعثی صدام شد.

بی‌شک موفقیت و دستاورد‌های عظیم رزمندگان ایرانی در عملیات فتح المبین نقطه عطفی تعیین کننده در عملیات‌های بعدی دفاع مقدس داشت و باعث ایجاد روحیه و انگیزه مضاعف در ایستادگی و مقابله با جبهه متحد استکبار جهانی در جنگ تحمیلی شد. 

این بیانیه در پایان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای مقام عملیات فتح‌المبین، به ویژه شهدای لشکر همیشه پیروز ۸۴ که در عملیات ظفرمند فتح المبین نقش مهم و تاثیرگذاری داشتند، موفقیت و بهروزی بیش از پیش انقلاب اسلامی را در همه عرصه‌های نظامی، سیاسی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و... ازدر گاه خداوند متعال مسئلت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار