به میزبانی هیات خادم الرضا(ع) برگزار شد؛

نشست صمیمی اهالی رسانه قم در آخرین شب سال

نشست صمیمی و ضیافت افطاری اصحاب رسانه استان قم همزمان با آخرین شب سال، با حضور جمعی از فعالان رسانه‌ای عضو خانه مطبوعات قم در حسینیه هیات بنی فاطمه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵ - 20March 2024

نشست صمیمی اهالی رسانه قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست صمیمی و ضیافت افطاری اصحاب رسانه استان قم در آخرین شب سال، به میزبانی هیات خادم الرضا (ع) و با حضور جمعی از مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران و عکاسان عضو خانه مطبوعات قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «آیت پیمان» رئیس هیات مدیره هیات خادم الرضا (ع) طی سخنانی با ابراز مسرت از حضور در جمع فعالان رسانه‌ای استان قم اظهار داشت: رسانه‌ها دیده بان موثر جامعه برای حفظ سلامت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... هستند.

وی افزود: اگر رسانه‌ها به صورت شایسته و بایسته مورد حمایت قرار بگیرند، دیگر هیچ تاریکخانه‌ای برای ظلم و تباهی و بی عدالتی در جامعه وجود نخواهد داشت و فرصت سوءاستفاده از دشمنان نیز گرفته خواهد شد.

رئیس هیات مدیره هیات خادم الرضا (ع) تاکید کرد: شان رسانه، بسیار شریف و پرفضیلت و خبرنگاری شعبه‌ای از رسالت انبیاء است، زیرا مسئولیت روشنگری و هدایتگری را در جامعه بر عهده دارد.

«فخرالدین یوسف پور» مدیر خانه مطبوعات استان قم نیز با اشاره به سه رویداد مهم رسانه‌ای قم در سال ۱۴۰۲ گفت: جشن ملی نیمه شعبان، انتخابات یازدهم اسفند و انتخابات خانه مطبوعات از رویداد‌های متنوع و مهمی بود که رسانه‌های استان نقش چشمگیری در رونق آن داشته و علیرغم وجود مشکلات معیشتی، حمایتی و ...، کارنامه قابل قبولی ثبت کردند.

وی افزود: رسانه‌های استان قم نقش موثری در افزایش مشارکت مردم در انتخابات یازدهم اسفند ایفا کردند و برای انعکاس رویداد ملی و بین المللی نیمه شعبان نیز با تمام قدرت و توان پای کار آمدند.

یوسف پور ادامه داد: در انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان نیز که به صورت سراسری همراه با دیگر استان‌های دیگر برگزار شد، رسانه‌های عضو خانه مطبوعات استان قم با حدود ۸۵ درصد مشارکت، افتخار بزرگی را در سطح کشور رقم زدند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین «قاسم روانبخش» یکی از سه منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع رسانه و ربع قرن سابقه فعالیت رسانه ای، عنوان کرد: گاهی یک رسانه با یک عکس مثل تصویر بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، می‌تواند انقلابی را به ثمر برساند و کمر رژیم طاغوت را بشکند.

وی افزود: این رسانه‌ها بودند که پیام جانفشانی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را به مردم رساندند و همین رسانه‌ها امروز پیام آور غربت و مظلومیت مردم غزه هستند.

مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به مصادیقی از تاثیر رسانه در پیروزی یا شکست یک ایدئولوژی یا جریان اجتماعی سیاسی گفت: تعبیر شاعر در شعر «سرّ نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود» اشاره به رسالت حضرت زینب (س) در انتقال پیام عاشورا دارد.

وی افزود: جمال عبدالناصر در سال ۱۹۵۲ رادیو عرب را راه انداخت و موجب پیروزی انقلاب مصر شد و مشابه همین رسانه با عنوان رادیو صدای آزاد مصر از سوی رژیم صهیونیستی شکست وی را رقم زد.

ملایی تصریح کرد: قدرت رسانه‌ای مردم ما در جریان مبارزات انقلاب اسلامی، پخش نوار‌های کاست یا اعلامیه سخنرانی‌های امام خمینی (ره) و ابلاغ آرمان‌های ایشان بود که با وجود حضورشان در تبعید، موجب تسریع در روند پیروزی انقلاب شد.

وی تاکید کرد: رسانه‌های غرب، از ماه‌ها قبل از انتخابات یازدهم اسفند پیش بینی مشارکت حداکثر ۲۰ درصدی را تخمین می‌زدند، اما بحمدالله با تلاش پرقدرت و گسترده رسانه‌ها و نیز رویکرد گفتمانی مردم به مناظرات انتخاباتی، مشارکت بالایی را در انتخابات سراسر کشور بخصوص در قم شاهد بودیم.

در این نشست، از فاطمه عسگری، حسین همتی نژاد، علی شعبانی، حسین طالبعلی، و سید سعید هاشمی به عنوان اعضای سابق هیات مدیره خانه مطبوعات با اهداء هدایایی تجلیل شد؛ همچنین حمید ناطقی مدیر هیات خادم الرضا (ع) نیز از سوی خانه مطبوعات استان قم مورد تقدیر قرار گرفت.

در پایان با اهداء نشان خادمی هیات خادم الرضا (ع) از حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو پیشکسوت خانه مطبوعات قم تجلیل شد.

در نشست فوق مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، حسن طلائی عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم و تعدادی دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند.

هیات خادم الرضا (ع) وارد سی و یکمین سال فعالیت خود شده و در سال ۱۴۰۲ بیرق بیست و هشتمین سال عزاداری دهه اول محرم الحرام را در قم برپا کرده است؛ ضیافت افطاری هیات، سنتی معنوی است که از اول تا پانزدهم ماه مبارک رمضان هر شب با حضور نخبگان و برگزیدگان یکی از اقشار و گروه‌های استان قم برپا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها