شهردار همدان:

گزارش عملکرد مناسبی در حفظ و نگهداری از موزه دفاع مقدس همدان داریم

«حسینی» با بیان اینکه ۱۳ سال پیش مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان شکل گرفته و حفظ آن از اولویت‌های ما است، گفت: این مرکز سالهای اول نیاز به تعمیر و نگهداری نداشته، اما امروز در راستای حفاظت از آن اقدامات موثری صورت گرفته است و گزارش عملکرد مناسبی داریم.
کد خبر: ۶۵۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ - 16March 2024

گزارش عملکرد مناسبی در حفظ و نگه‌داری از موزه دفاع مقدس  همدان داریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «سیدمسعود حسینی» شهردار همدان امروز (شنبه) در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان با بیان اینکه ۱۳ سال پیش مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان شکل گرفته و حفظ آن از اولویت‌های ما است، گفت: این مرکز سال‌های اول نیاز به تعمیر و نگه‌داری نداشته اما امروز در راستای حفاظت از آن اقدامات موثری صورت گرفته و گزارش عملکرد مناسبی داریم.

وی افزود: اواخر سال قبل موزه دفاع مقدس شرایط مناسبی نداشت و اقداماتی همچون جلوگیری از نشت اب، قیرگونی، اجرای پیاده رو، تعویض و بازسازی سنگ‌ها، اصلاح آب نمای موزیکال و لوله کشی جمع آوری آب باران صورت گرفت و شهرداری به طور خودکار سالی ۲ میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس هزینه می‌کند.

شهردار همدان با بیان اینکه ۱۳ میلیارد تومان بودجه برای موزه دفاع مقدس در نظرگرفته شده، گفت: با توجه به اینکه بحث تملک ملک ورودی دور میدان قائم در اولویت بود تصور ما این بود که با اندکی مبلغ بیشتر موضوع رفع خواهد شد که این ملک ۲ هزار متر و ۷۰ متر تجاری بود که بالای ۱۴۰ میلبارد تومان توسط مالک قیمت گذاری شد در دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم و پرونده در دست بررسی است.

وی در پایان متذکر شد: در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان برای تعمیر و نگه داری موزه دفاع مقدس نیاز است که می‌طلبد یک بازه زمانی دو ساله برای تخصیص بودجه در نظر گرفته شود.

در حال رایزنی برای ثبت ملی موزه دفاع مقدس همدان هستیم 

«معصوم علیزاده» مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی همدان با بیان اینکه در خصوص ثبت ملی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان در حال رایزنی هستیم گفت: در دبیرخانه شورای ثبت ترافیک کاری بالا است و مشکل ثبتی ندارد؛ زمان می‌خواهد تا انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار