تجلیل مسئولان قم از جانباز شیمیایی عملیات والفجر ۱۰+ تصاویر

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم به همراه تعدادی دیگر از مسئولان همزمان با سالروز عملیات والفجر ۱۰ با حضور در منزل «محمدباقر داودآبادی فراهانی» از این جانباز شیمیایی تجلیل کردند.
کد خبر: ۶۵۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ - 15March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «سید مجتبی سبحانی» رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم به همراه تعدادی از مسئولان زیرمجموعه شهرداری قم همزمان با سالروز عملیات والفجر ۱۰ با جانباز شیمیایی محمدباقر داودآبادی فراهانی دیدار کردند.

تجلیل مسئولان قم از جانباز شیمیایی عملیات والفجر ۱۰ + تصاویر

سبحانی در این دیدار، با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت، عامل مصونیت جامعه در برابر هجمه‌های دشمنان است، اظهار داشت: دیدار با جانبازان سرافراز و رزمندگان سلحشور دوران هشت سال دفاع مقدس، قدردانی از روحیه ایثار و از خودگذشتگی آنان و خانواده‌های بزرگوارشان و تلاش در راستای بسط و گسترش روحیه مقاومت و جهاد محسوب می‌شود.

وی که در عملیات والفجر ۱۰ خود امدادگر دسته یک گروهان حرّ دلاور گردان سیدالشهدا (ع) از لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بوده است، ثبت خاطرات رزمندگان اسلام را اقدامی ضروری و لازم در راستای تکمیل پازل نقش آفرینی‌های دلاورمردان سلحشور دوران ایثار و شهادت خواند.

تجلیل مسئولان قم از جانباز شیمیایی عملیات والفجر ۱۰ + تصاویر

«سید حمید سبحانی» پیشکسوت دفاع مقدس و مسئول دسته فوق در عملیات والفجر ۱۰ نیز در این دیدار، اجرای جلسات و برنامه‌های انسجام و همدلی بین رزمندگان اسلام و ثبت خاطرات و اسناد آنان به صورت مکتوب و تصویری را از مهم‌ترین اقدامات در راستای حفظ روحیه ایثار و بهره مندی از گنجینه عظیم دفاع مقدس برشمرد.

در این دیدار، رضا خانه‌زاد یزدی سرپرست معاونت حمل‌ونقل شهرداری قم، قاسم طالبی سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و حسین محمدرضایی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، نماینده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم و تعدادی از اعضای دسته رزمی فوق نیز حضور داشتند و با تقدیم لوح و هدایایی از این رزمنده دفاع مقدس تقدیر کردند.

تجلیل مسئولان قم از جانباز شیمیایی عملیات والفجر ۱۰ + تصاویر

محمدباقر داودآبادی فراهانی متولد اول شهریور سال ۱۳۳۰ در قم است؛ وی دوره خدمت سربازی را قبل از انقلاب به پایان رسانده و طی سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۶ با لبیک به ندای امام خمینی (ره) مبنی بر حضور در جبهه و با داشتن چهار فرزند و شغل کفاشی در خیابان آذر قم، به صورت بسیجی عازم جبهه‌های نبرد شده است.

این رزمنده بسیجی بدلیل اختلاف سنّی که با دیگر رزمندگان یگان خود داشت، نقش موثری در هدایتگری و ایجاد انس و همدلی بین آنان ایفا می‌کرد.

وی اواخر اسفند سال ۱۳۶۶ در جریان عملیات والفجر ۱۰ و بمباران شیمیایی شهر‌های خرمال و حلبچه عراق از سوی دشمن بعثی، شیمیایی و مفتخر به مدال جانبازی شد و در حال حاضر به عنوان راننده تاکسی به خدمت رسانی به شهروندان اشتغال دارد.

تجلیل مسئولان قم از جانباز شیمیایی عملیات والفجر ۱۰ + تصاویرتجلیل مسئولان قم از جانباز شیمیایی عملیات والفجر ۱۰ + تصاویرتجلیل مسئولان قم از جانباز شیمیایی عملیات والفجر ۱۰ + تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها