فرمانده انتظامی استان:

در سال جاری با آمادگی 100 درصدی در کنار مردم بودیم

سردار «ابراهیمی» گفت: در سال جاری با وجود تجمعات مختلف شرکت‌های خودرویی، سالگرد اعتراضات سال گذشته، راهپیمایی‌ها و اعیاد مختلف، اربعین و مراسم‌های محرم، انتخابات و چهارشنبه پایان سال، آمادگی 100 درصد داشته و در کنار مردم بودیم.
کد خبر: ۶۵۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ - 14March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سردار «علی ابراهیمی» فرمانده انتظامی استان در نشست بررسی عملکرد یک ساله فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار داشت: سال 1403 با شعار آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت آغاز می‌شود و باتوجه به تقاون نوروز و ماه مبارک رمضان، تلاش و آمادگی ما کامل خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتظامی اظهار کرد: در سال جاری با وجود تجمعات مختلف شرکت‌های خودرویی، سالگرد اعتراضات سال گذشته، راهپیمایی‌ها و اعیاد مختلف، اربعین و مراسم‌های محرم، انتخابات و چهارشنبه پایان سال، آمادگی 100 درصد داشته و در کنار مردم بودیم. تردد ثبت شده در سال جاری 312 میلیون و 514 هزار و 598 خودرو بود که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در طرح نوروزی که از فردا آغاز می‌شود و تا بیستم فروردین ادامه دارد، روزانه 40 تیم انتظامی و 30 تیم جهادی در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند که حضور در 36 نقطه پرتردد و حساس، پررنگ‌تر خواهد بود. در مجموع کشور، آمار تصادف‌های منجر به فوت بالا است و در قزوین هم میزان فوتی‌های ناشی از تصادف، افزایش داشته است.در تصادف‌های درون شهری 52 فوتی ثبت شده، تصادف‌های جرحی کاهش 22 درصدی و تصادف‌های خسارتی هم بیش از 30 درصد رشد داشته است.رانندگان پرخطر و مخاطره‌آمیز شناسایی شده‌اند، برای اولین بار آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان راه‌اندازی و 65 هزار خودرو و 7 هزار و 500 موتورسیکلت شماره‌گذاری شده‌اند. امسال برای اولین بار دستگاه ساخت پلاک در مرکز تعویض پلاک استان راه‌اندازی شده و بلافاصله پلاک‌ها ساخته و نصب می‌شود.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین بیان کرد: یک‌هزار و 890 نفر معتاد دستگیر شده‌اند که حدود یک‌هزار و 400 نفر از آن‌ها متجاهر بودند. هشت باند مواد مخدر در استان منهدم شده، همچنین بیش از یک‌هزار مورد طرح‌های پاکسازی اجرا و بیش از 100 دستگاه خودرو و 4 هزار و 850 فقره پرونده قضایی تشکیل شده است. از ابتدای سال تاکنون 19 هزار و 40 نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شده  که 6 هزار و 13 نفر آنان سارق بوده‌اند.

وی بیان کرد: بعد از تعطیلات نوروز برای افرادی که چهار بار سابقه سرقت و دستگیری داشته باشند پابند الکترونیکی نصب می‌شود تا بر آن‌ها نظارت وجود داشته باشند.59 باند سارقین که عمدتا درحال حرکت و خارج از استان بودند، شناسایی و منهدم شدند؛ همچنین 402 مورد کشف جعل و 740 مورد کشف کلاهبرداری داشتیم. 742 هزار و 633 تماس تلفنی با 110 داشتیم که 275 هزار و 630 مورد منجر به عملیات شده است. 67 هزار و 720 مورد مراجعه حضوری داشتیم و به طور میانگین روزانه 2 هزار و 200 مورد تماس 110 داریم و نزاع و درگیری اولین اولویت ما است. 2 هزار و 65 فقره مرجوعه قضایی به پلیس فتا داشتیم که یک‌هزار و 919 فقره از آن‌ها کشف، متهمین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند، 148 نفر از مجرمین اینترنتی هم توسط عاملین پلیس فتا شناسایی شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به حوزه امنیت اقتصادی بیان کرد: رسیدگی به 9 فقره پرونده کلان اخلال در حوزه شرکت‌های خودرویی به میزان 4 هزار و 224 میلیارد تومان جذب سرمایه از 11 هزار و 250 نفر را در استان داشتیم. افزایش 267 درصدی پرونده عمده و کلان قاچاق، افزایش 46 درصدی ارزش ریالی کالاهای کشف شده، افزایش 97 درصدی خودروهای شوتی از دیگر اقدامات انتظامی در استان است؛ در این حوزه 94 دستگاه خودرو شناسایی و توقیف شده است که 16 مورد آن به نفع سازمان کاشف مصادره شده است. در سال جاری در حوزه امنیت اقتصادی 870 فقره پرونده داشتیم.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین بیان کرد: مراجعین ما به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها 209 هزار و 974 نفر بوده که برای 74 هزار و 381 مورد تشکیل پرونده شده، 28 هزار مورد آن به مشاوره‌ها ارجاع و بیش از 16 هزار مورد به مصالحه منجر شده است. 39 نفر از افرادی که با سلاح سرد و گرم مخل امنیت بودند دستگیر و با آن‌ها قاطعانه برخورد شده است؛ امنیت، آرامش و آسایش در جامعه خط قرمز پلیس است.در حوزه پیشگیری از جرایم، توجه به سه حوزه اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی در دستور کار قرار گرفته و با استفاده از ابزار هنر آموزش‌های مختلف ارائه شده است. در سال جاری 14 هزار و 458 نفر از خدمات مشاوره‌ای بهره برده‌اند، بیش از 73 درصد به مصالحه منجر شده که عمده پرونده‌ها در حوزه نزاع و درگیری و اختلافات خانوادگی بوده است.

وی با بیان اینکه سرقت ار موارد مهم در استان است، گفت: باتوجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی، لازم است افراد نسبت به ایمن سازی منازل مسکونی اقدام کنند، همچنین درصورتی که قصد سفر چند روزه دارند طلا و پول‌ها را در جای امن قرار دهند. از روز پنجشنبه با رانندگان حادثه ساز و پرخطر که بخواهند امنیت را تحت تاثیر قرار دهند به شدت برخورد می‌شود و مواردی مانند محدودیت گواهی‌نامه و توقیف خودرو تا پایان تعطیلات اعمال می‌شود.500 عدد کلاه ایمنی به موتورسوارانی که رانندگی ایمن داشته باشند اهدا می‌شود، همچنین تخفیف بیمه و سایر مشوق‌ها هم بریا رانندگان ایمن درنظر گرفته شده است. از نوروز امسال کروکی کاغذی حذف خواهد شد و به صورت آنلاین به بیمه‌ها و  کلانتری‌ها ارسال می‌شود که سرعت خدمات دهی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها