مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اعزام ۱۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب تا پایان سال

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰ هزار نفر تا آخر سال در قالب کاروان‌های مختلف از اقشار مردم به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۶۵۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ - 10March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، مراسم گرامیداشت روز ملی راهیان نور امروز (یکشنبه) با حضور سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، سرتی‍پ دوم پاسدار «حسن حکمتیان راز» فرمانده تیپ ۴۸ فتح، «امیر رئوف» مدیرکل صداوسیما، «حسنعلی عزتخواه» مدیرکل آموزش وپرورش، «علی معتمدی پور»، مدیرکل جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، فعالان عرصه دفاع مقدس و راهیان نور و مدیران کل در کنگره شهدای این استان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم اظهار داشت: در طول تاریخ، مردان و زنانی بودند که مردانه روی اهداف و اعتقادات خود ایستادگی کردند ومردانه جان به جان آفرین تقدیم کردندو نامشان جاودانه شد؛ و در دوران دفاع مقدس نیز زنان و مردان بسیاری برای اهداف خود که حفظ کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود، شهید زندگی کردند و به فیض عظیم شهادت نائل آمدندو «عندربهم یرزقون» شدند. 

سرهنگ خواست خدایی افزود: در حال حاضر قسمتی از خاک این سرزمین، یادمان عزیزانی است که جان دادند تا آبرو را ندهند وغیرت کردند تا اسوء دیگران شوند، که سالانه خیل عظیم جوانان و نوجوانان در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام می‌شوند تا گوشه‌ای از رشادت‌ها و فداکاری آن دلیر مردان عرصه جهاد حق علیه باطل راشاهدباشند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در کشور ما به این خاطر ارزشمند و مقدس شد، که خون پاک انسان‌های مخلص، بی ادعا وایثارگر در آنجا ریخته شده است که اقتدا به سیدوسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) کردند و وظیفه همه ما بویژه راویان گرانقدر آن است با تبیین درست و واقعی دفاع مقدس، جلوگیری کنیم از تحریف آن ایام.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸ هزار نفر مناطق با شعار «در راه فتح قله ایم» در قالب کاروان های، بسیج دانش آموزی ومحلات، طلاب، دانشجویی. کارمندان، ادارات و کارخانجات به اردوی راهیان نور اعزام شده اند، ابراز داشت: تا پایان سال جاری این رقم به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

سرهنگ خواست خدایی هدف از برگزاری راهیان نور را کادرسازی برای انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت ذکر کرد و گفت: از همه فرماندهان نظامی وانتظامی، مدیران ومسئولین کشوری ولشکری، راویان، پیشکسوتان و همه کسانی که در این برنامه اثربخش تلاش و فعالیت داشته اند کمال تشکر و قدردانی را داریم. 

این مسئول عنوان کرد: این حرکت فرهنگی معنوی، با استقبال از برگزاری کنگره ملی امیران، سرداران و ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویر احمد باشعاراستانی «با شهدا تا فتح قله ها» انجام شده است.

در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان حوزه راهیان نور استان تجلیل شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گهگیلویه و بویراحمد: اعزام ۱۰ هزار نفر به مناظق عملیاتی جنوب تا پایان سال

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گهگیلویه و بویراحمد: اعزام ۱۰ هزار نفر به مناظق عملیاتی جنوب تا پایان سال

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گهگیلویه و بویراحمد: اعزام ۱۰ هزار نفر به مناظق عملیاتی جنوب تا پایان سال

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار