رئیس دانشگاه الزهرا (س):

جبهه استکبار شخصیت زن مسلمان را هدف گرفته است

ناظم بکایی گفت: می‌دانیم امروز جبهه کفر و اسلام مقابل هم ایستاده‌اند. در غزه روزانه متوسط ۶۳ زن شهید شده‌اند و ۶۰ هزار زن باردار فلسطینی در آستانه گرسنگی و قحطی هستند. این نشان می دهد جبهه کفر و الحاد محور را پیدا کرده است و باید محور را بزند.
کد خبر: ۶۵۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ - 10March 2024

جبهه استکبار شخصیت زن مسلمان را هدف گرفته استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «زهرا ناظم بکایی» رئیس دانشگاه الزهرا (س) در اولین آیین بزرگداشت بانوان شهید دانشگاهی که امروز (یکشنبه) به همت دانشگاه الزهرا و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی و «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اطلاعات کمی از زنان شهید در دست بود چرا که در این حوزه آمار کم و مبهم‌ است. ما ۷ هزار شهید زن در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی داریم که نزدیک به ۱۰۰ تن از آنان نیروی نظامی بودند که اطلاعی از دانشگاهی یا حوزوی بودن آنها نداشتیم.

ناظم بکایی افزود: برای جمع آوری اطلاعات کمک گرفتیم و تعداد بانوان شهید دانشگاه محدود و انگشت شمار بود. سوال بعدی این بود که این بانوان را چه بنامیم، به نظر رسید برای شهدای بی نام می توان فلسفه‌ای پیدا کرد. ما الگویی به نام حضرت زهرا (س) را برگزیدیم و تلاش کردیم در این سالها از ایشان الگو بگیریم.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: «عصمت پور انوری» ۱۹ ساله در مسیر گلزار شهدای دزفول به شهادت می رسد و ۴۳ سال بعد دانشجومعلمی ۲۰ ساله در مسیر گلزار شهدای کرمان به شهادت می‌رسد که نامش «فائزه رحیمی» است. هر دو معلم و فعال فرهنگی بودند، هر دو همسن و عاشق شهادت بودند و هر دو با اصابت ترکش در ۱۹ سالگی، پیچیده در چادر به آسمان پر کشیدند. 

ناظم بکایی تصریح کرد: می‌دانیم امروز جبهه کفر و اسلام مقابل هم ایستاده‌اند. در غزه روزانه متوسط ۶۳ زن شهید شده‌اند و ۶۰ هزار زن باردار فلسطینی در آستانه گرسنگی و قحطی هستند. این نشان می دهد جبهه کفر و الحاد محور را پیدا کرده است و باید محور را بزند. وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است که یک جهاد محسوب می‌شود. خوب است یادی کنیم از سرداری که برای حمایت از جان هموطنان و کودکان خارج از مرزها شروع به مبارزه کرد و بیان کرد به خاطر آن زن هراسانی که در بین دشمن گیر افتاده به جنگ با داعش رفته است.

در حاشیه این مراسم از مادر شهید فائزه رحیمی و جمعی از سرامدان فرهنگی دانشگاه تجلیل به عمل آمد. همچنین از چند جلد کتاب نیز رونمایی شد. 

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار