مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خبر داد؛

برگزاری ۱۱ عنوان برنامه شاخص در هفته شهید

«اسمعیلی» از برگزاری ۱۱ عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته شهید در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ - 05March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و ۶۰ برنامه و یادواره ترویجی با رویکرد مردمی‌سازی و بهره‌مندی از توانمندی‌های تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی و ظرفیت‌های مردم در سطح استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به ثبت و ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان اشاره کرد و افزود: در این دولت، یک هزار و ۱۰۱ مورد از خاطرات این قشر معظم جامعه جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: اعزام سه هزار و ۳۰۶ ایثارگر به اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی از جمله مشهد، قم، شیراز، بندرانزلی، رامسر وکرج، اعزام ۲۶۵ ایثارگر به عتبات عالیات و برگزاری اردوهای یک‌روزه در موسسه ایثار قزوین از جمله برنامه‌های بنیاد است.

اسمعیلی تصریح کرد: راه‌اندازی خانه خلاق و عقد تفاهم‌نامه با مراکز رشد دانشگاهی استان قزوین در جهت حمایت از دانش‌پژوهان و سرآمدان، تولید مستند فاخر بدون حکم در ۳ قسمت با روایت متفاوت از سیره و منش شهید حجت‌الاسلام‌ سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، مستند سه قسمتی عطر بهشت با موضوع نقش‌آفرینی مادران گرانقدر شهدا و مستند شهدای دبیرستان پاسداران و ساخت و تولید کلیپ‌ها و نماهنگ‌های متعدد با موضوع شهدای شاخص استان قزوین از دیگر این برنامه‌ها بوده است.

وی افزود: تولید ۵ قطعه سرود و ویدئو سرود با موضوع مادران شهدا، شهدای مدافع حرم، سردار سلیمانی، آزادگان و عفاف و حجاب، تالیف و رونمایی از کتاب‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت از جمله هوای سرد تیر ماه و عطر باران و تهیه دو وب‌اپلیکیشن برای شهدای مدافع حرم و شهدای غریب در اسارات استان قزوین و برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برای نخستین بار در قزوین با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری و با حضور قشرهای مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان و مادران و همسران شهدا از جمله برنامه‌های بنیاد در دولت مردمی بوده است.

اسمعیلی به طرح سپاس دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: این دیدارها به منظور احوالپرسی، دلجویی، تجلیل و تکریم، برقراری ارتباط عاطفی، رفع مشکلات و ارائه خدمات به جامعه ایثارگران انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین پرداخت سه هزار و ۵۴ میلیارد ریال وام مسکن به یک هزار و ۲۵۳ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران جهت حل مشکل خانه‌دار شدن این قشر معظم جامعه را از دیگر برنامه‌های بنیاد در دولت سیزدهم برشمرد.

اشتغالزایی برای یک هزار و ۲۸۲ ایثارگر در قزوین

اسمعیلی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران به‌ منظور جلب رضایتمندی امنیت شغلی جامعه ایثارگران، اشتغالزایی برای یک هزار و ۲۸۲ ایثارگر با توجه به سهمیه ۲۵ درصد استخدامی، تبدیل وضعیت ایثارگران و پرداخت وام‌ اشتغال، افزایش سه برابری کمک معیشت ایثارگران، تخصیص بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی ۲۷ گلزار شهید و مرمت و ساماندهی مزار جدید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، ارائه چهار هزار و ۲۹۴ مشاوره به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر به صورت حضوری، تلفنی و گروهی در مرکز مشاوره در زمینه‌های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، درمانی، مذهبی و شغلی و برگزاری دور‌ه‌های آموزش خانواده برای سه هزار و ۵۰۸ نفر از قشرهای مختلف ایثارگری توسط واحد مددکاری و مشاوره را از برنامه‌های دیگر بنیاد عنوان کرد.

وی گفت: اجرای ۳۹ سفر شهرستانی با حضور مدیرکل و معاونان ستادی به منظور دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر، تشکیل شورای اداری و برپایی میزخدمت جهت رسیدگی بی‌واسطه به مشکلات ایثارگران ساکن در شهرستان‌ها از دیگر برنامه های این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است.

ارائه تمامی خدمات بنیاد شهید بصورت الکترونیکی

وی از الکترونیکی شدن تمامی خدمات بنیاد شهید به ایثارگران استان خبر داد و افزود: ۱۰۵ خدمت از پنجره واحد خدمات الکترونیکی به نام سامانه ایثار من با هدف تکریم، دسترسی آسان به خدمات، عدم مراجعه حضوری به بنیاد و صرفه‌جویی در زمان و هزینه ایثارگران ارائه می شود.

این مسئول استانی راه‌اندازی سامانه برنامه عملیاتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران براساس سند تحول دولت با هدف افزایش بهره‌وری، رصد دقیق فعالیت‌ها، تخصیص صحیح اعتبارات، توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایت جامعه هدف، افزایش ۶۰ درصدی بودجه بنیاد استان قزوین با تدوین برنامه عملیاتی و تغییر روند تخصیص بودجه و اعتبارات از روش تنخواه گردان به ابلاغ اعتبارات استانی و آغاز ارائه خدمات به ایثارگران در موسسه ایثار با تزریق اعتبارات لازم و تجهیز و راه‌اندازی این موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد.

پرداخت یک هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال وام صندوق قرض‌الحسنه شاهد به ایثارگران 

اسمعیلی گفت: پرداخت یک هزار و ۳۶۷ میلیارد و ۵۴ میلیون ریال وام صندوق قرض‌الحسنه شاهد به سه هزار و یکصد و ۶۱ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر با هدف بهبود وضعیت معیشتی و خوداتکایی جامعه هدف از جمله برنامه‌های بنیاد در دولت مردمی بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین ارائه پنج هزار و ۱۱۰ مشاوره حقوقی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، اجرای طرح پایش سلامت برای شش هزار و ۲۷۷ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ارائه ۹ هزار و ۹۵۵ قلم تجهیزات پزشکی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، ارائه خدمات بیمه تکمیلی به ۱۹ هزار و ۸۹۷ ایثارگر تحت پوشش، بهره‌مندی هشت هزار و ۶۳۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از خدمات بیمه همگانی بنیاد و شرکت دو هزار و ۱۴۰ نفر در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد، برقراری حق پرستاری و کمیسیون ماده ۱۵ جانبازان متوفی را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد.

برگزاری ۱۱عنوان برنامه شاخص در هفته شهید

مدیرکل بنیاد استان قزوین از برگزاری ۱۱ عنوان برنامه شاخص در هفته شهید در استان قزوین خبر داد و افزود: در این راستا، روز گذشته همایش تجلیل ۲۳۹ نفر از مدال‌آوران و مقام‌آوران ورزشی و قرآنی، تشکل‌ها و نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، معتمدین معین و خادمان شهدا برگزار شد.

اسمعیلی افزود: همچنین صبح امروز یک اصله نهال با حضور مسئولان به نام و یاد شهید غریب در اسارت، حمزه کشاورزافشار، در بیت این شهید غرس شد.

برپایی ۳۰ میز خدمت معاضدت قضایی در سطح استان

اسمعیلی به برپایی ۳۰ میز خدمت معاضدت قضایی در سطح استان در ایام بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: در این ایام محفل شعر شهدای غریب در اسارت استان قزوین نیز با حضور شاعران مطرح کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی،برگزاری یادواره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه، کاشت نهال به یاد سه هزار شهید استان قزوین، برپایی نمایشگاه کتاب و تصاویر شهدا در نماز جمعه و برپایی محفل انس با قرآن کریم به نیت شهدای غریب در اسارت را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد.

اسمعیلی به برگزاری مراسم گرامیداشت روز شهدا اشاره کرد و گفت: این مراسم روز یکشنبه بیستم اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار خواهد شد.

وی از نشست صمیمی مدیران و کارکنان بنیاد با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، اهتزاز پرچم بنیاد شهید و امور ایثارگران و گلباران مزار مطهر شهیدان توسط کارکنان بنیاد و اجرای طرح سپاس دیدار با خانواده‌های شهدا، به عنوان دیگر برنامه‌های بنیاد در ایام بزرگداشت شهدا نام برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار