مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

خون شهدا نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرد

‌سرهنگ پاسدار الهی‌راد با بیان اینکه خون شهدا نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرد، گفت: پلاک‌ شهدا از هر شاخه درخت انقلاب اسلامی آویزان است تا نشان سبز ماندن و استقامت سربازان بزرگ ولایت در اذهان نسل‌ها باشد.
کد خبر: ۶۵۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ - 05March 2024

از هر شاخه درخت انقلاب، پلاک شهدا و رزمندگان آویزان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، امروز به مناسبت روز درختکاری، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین اکبری» جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی به همراه سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی با حضور در در مرکز آموزش سپاه جوادالائمه (ع) در کمربندی شمالی شهرستان بجنورد  به یاد سه هزار شهید خراسان شمالی نهال کاشتند. 

در این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: به حرمت خون همه شهدا از صدر اسلام تاکنون این نهال‌ها را به خاک شهیدپرور خراسان شمالی هدیه می کنیم تا طبیعت هم گواهی بدهد که یاد شهیدان در رگ‌های این مرز و بوم جاری است. این نهال‌ها را می‌کاریم تا قدردان حماسه و ایثارگری های مجاهدان نستوه در دوران جنگ تحمیلی باشیم.

این مسئول تصریح کرد: باید به یاد داشته باشیم که خون شهدا نهال انقلاب را آبیاری کرد و پس از چهل و پنج سال شاهد آن هستیم که به درخت تنومندی تبدیل شده است. از هر شاخه این درخت پلاک‌های شهدا آویزان است تا نشان سبز ماندن و استقامت سربازان بزرگ ولایت در اذهان نسل‌ها باشد.

وی گفت: این درختان را به یاد تاریخ سرفراز و همیشه سبز ایران اسلامی کاشتیم تا با رشد آن شاهد رویش نسل‌های جدید انقلابی باشیم که ریشه‌اش در حال گسترش به همه سرزمین های مظلوم دنیاست.

در ادامه سردار اکبری با اشاره بر اینکه کاشت درخت از منویات فرماندهی معظم کل قوا است، عنوان کرد: درخت نماد و سمبل طبیعت، برکت و شکوفایی است. همیشه و در تمام ادیان و مذاهب به ویژه در تاریخ ایران اسلامی مورد احترام بوده و به کاشت و نگهداشت آن تاکید شده است. استان خراسان شمالی با تنوع اقوام و مذاهبی که دارد به طبیعت و درخت احترام گذاشته و آن را به عنوان سمبل ایستادگی و نشاط در فرهنگ خود معرفی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار