اهدای ۴۵۰ جلد کتاب به کتابخانه ملی مالزی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی ۴۵۰ جلد کتاب به کتابخانه ملی مالزی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور اهدا شد.
کد خبر: ۶۵۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ - 10February 2024

اهدای ۴۵۰ جلد کتاب به کتابخانه ملی مالزی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دکتر حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی از کتابخانه ملی این کشور در کوالالامپور بازدید کرد.

در این دیدار  ۱۰ نسخه از کتاب های فارسی منتخب با ترجمه مالایی و انگلیسی در ۴۵ بسته به مناسبت چهل و‌ پنجمین بهار انقلاب اسلامی و مجموعا ۴۵۰ جلد کتاب به کتابخانه های مالزی اهدا شد.

کتاب گلستان سعدی با ترجمه انگلیسی، کتاب نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر با زبان مالایی، اشعار منتخب عرفانی مولانا، مجموعه مقالات میراث فرهنگی ایران و مالزی،  انقلاب اسلامی مبانی و عوامل آن، «انسان و سرنوشت» استاد شهید مطهری، دایره المعارف سه جلدی شامل(تفاسیر قرآن، احادیث و مورخان جهان اسلام) از  کتاب های اهدای رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی به کتابخانه ملی این کشور بود.

پس از بازدید از بخش های مختلف کتابخانه ملی مالزی بر ارتباط مشترک دو کشور برای تعاملات فرهنگی، احیا و تمدید تفاهم نامه مشترک کتابخانه ملی ایران و مالزی، چاپ کتاب های مشترک در حوزه های مختلف، برگزاری نمایشگاه های کتاب مشترک و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی تاکید شد.

در ادامه دکتر ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی از پنج هزار نسخه خطی مالایایی و ۷۰۰ عنوان کتاب ایرانی این کتابخانه بازدید کرد.

گفتنی است، کتابخانه مالزی بیش از ۵۰۶ نمایندگی در سراسر کشور مالزی دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار