رییس کل دادگستری استان سمنان:

امام شناسی و رفتار منطبق با قوانین و مقررات خاستگاه گفتمان نظام است

«عبدالهی» گفت: امام شناسی و رفتار منطبق با قوانین و مقررات خاستگاه گفتمان نظام است و به جز رعایت اخلاق در گفتار، حُسن کردار و عملکرد صحیح، چیز دیگری از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان سمنان انتظار نیست.
کد خبر: ۶۵۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 08February 2024

امام شناسی و رفتار منطبق با قوانین و مقررات خاستگاه گفتمان نظام استبه گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «محمدجعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری استان سمنان در همایش ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان سمنان در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان، با تاکید بر رفتار منطبق با قانون نامزدهای انتخاباتی، اظهار داشت: آغاز زمان فعالیت تبلیغات انتخاباتی مشخص است و بهتر است نامزدهای تاییدصلاحیت‌شده بر مدار قوانین و مقررات قبل از شروع فعالیت های تبلیغاتی، زمینه افزایش مشارکت مردم را فراهم و از بروز رفتارهای غیرقانونی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف، انتخابات را نماد تقویت و تحکیم بنیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانستند و حمایت نخبگان، خواص، افراد صاحب نفوذ و دارای مخاطب را عامل تداوم اقتدار و صلابت کشور به شمار آورده است.

این مسوول تصریح کرد: امام شناسی و رفتار منطبق با قوانین و مقررات خاستگاه گفتمان نظام است و به جز رعایت اخلاق در گفتار، حُسن کردار و عملکرد صحیح، چیز دیگری از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان سمنان انتظار نیست.

به گفته وی، نظام به اشخاص تأیید صلاحیت شده اعتماد کرده است تا رقابت توأم با صحت و سلامت در انتخابات اسفند ماه رقم بخورد چرا که قرار است انتخابات مایه رشد و اعتلای کشور شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان، کسب روزی حلال را وظیفه هر شخصی دانست و کسب آرای حلال را از وظایف نامزدهای انتخاباتی عنوان و تصریح کرد: تبلیغات و عملکرد منطبق با موازین قانونی همان کسب رای حلال است که نامزدهای تأئیدصلاحیت‌شده باید در اندیشه تحقق آن باشند.

عبدالهی، خودداری از بروز عناوین مجرمانه در تبلیغات انتخاباتی شامل افترا و تشویش اذهان عمومی را مهم دانست و افزود: نسبت دادن عمل مجرمانه به دیگری و نشر مطالب غیرواقعی، جرم تلقی می شود و نامزدهای انتخاباتی رسانه های جمعی و مجازی را وسیله ای برای بیان اهداف دست‌یافتنی و وعده های واقع بینانه قرار دهند.

وی با اشاره به رمز افزایش مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه توسط نامزدها گفت: عامه مردم به‌دنبال نامزدهای انتخاباتی هستند که دارای مدیریت صحیح، کارنامه مثبت وکارآمدی در عملکرد بوده و چنانچه اشخاص تأییدصلاحیت‌شده بتوانند به نیکی این معیارها را برای مردم تشریح وتبیین کنند، مردم پای صندوق های رای می‌آیند و مشارکت خواهند کرد.

رییس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: هنجارشکنی و شکستن خطوط قرمز نظام نباید اتفاق بیفتد و صداقت در گفتار و کردار و سخن سنجیده گفتن، انتظار به حق مردم از نامزدهای انتخاباتی است و باید به بیان مشکلات اصلی مردم که همان ارتقای معیشت آنان است، پرداخت و در کارزار انتخابات، التزام عملی به جمهوری اسلامی ایران باید از سوی همگان مشاهده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار