نخستین جشنواره شعر عربی «طوفان‌القوافی» برگزار می‌شود

نخستین جشنواره شعر عربی «طوفان‌القوافی» با حضور بیش از ۲۴۰ اثر به زودی در یک جشن بزرگ در بصره برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ - 27April 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان «طوفان القوافی» با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این رویداد شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران مشاهده می‌شود.

نخستین جشنواره شعر عربی «طوفان‌القوافی» برگزار می‌شود

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ اثر هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در جشنواره «طوفان القوامی» داشته‌اند.هیات داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار * از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری آثار خواهند پرداخت. قرار است از شش برگزیده جشنواره در ۲ بخش شعر فصیح و شعبی در ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) سال ۱۴۰۳ در شهر بصره عراق قدردانی به عمل آید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار