مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان خبر داد؛

برگزاری جشن انقلاب در ۴۵۰۰ مدرسه لرستان

عزتی گفت: جشن انقلاب هر روز در ۴۵۰۰ مدرسه استان برگزار و سرود‌های انقلابی در این جشن‌ها پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۴۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ - 05February 2024

برگزاری جشن انقلاب در ۴۵۰۰ مدرسه لرستان

 به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «رضا عزتی» مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان امروز( دوشنبه)  در اختتامیه اولین جشنواره علمی و پژوهشی فرهنگیان لرستان که در سالن کانون بسیج بروجرد برگزار شد، اظهار  داشت: دهه فجر امسال از کلیه مدیران مناطق و شهرستان‌ها خواسته شده که توجه ویژه‌ای به دهه فجر داشته باشند.

وی تصریح کرد: می‌خواهیم انقلابی در ایام دهه فجر ایجاد کنیم همانند انقلابی که در دهه ۶۰ ایجاد شده بود، باشد و فضاسازی و تزئین مدارس نیز همانند آن دوران باشد و دانش‌آموزان در این امر مشارکت داشته باشند.

عزتی اضافه کرد: دانش‌آموزان به دنبال هویت خود هستند و این جشن‌ها باید باشکوه و با اولویت سرودهای انقلابی و حماسی دهه فجر برگزار شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی ۹۸ درصد بوده درحالی‌که قبل از انقلاب این رقم فقط ۴۳ درصد بوده است و در آن زمان جایی برای تحصیل روستاییان و محرومان وجود نداشته است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، امروز چندین مدرسه وجود دارد که هر مدرسه فقط یک دانش‌آموز مشغول به تحصیل بوده و برای حتی آن یک دانش‌آموز یک معلم مشغول به تدریس است.

عزتی با بیان اینکه همچنین ۱۶۵ مدرسه با سه دانش‌آموز داریم که این دستاوردها باید بیان شود، افزود: پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی ۹۸ درصد، در مقطع متوسطه اول ۹۲ درصد و در مقطع متوسطه دوم ۸۸ درصد است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار معلم در لرستان مشغول به فعالیت بوده که از این میزان ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها زن هستند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان با اشاره به طرح‌های مدرسه‌سازی، تصریح کرد: در این راستا تحول عظیمی صورت گرفته است به‌طوری‌که در طرح شهید پناهی ۱۶۸ مدرسه بالای ۱۰ نفر ساخته شده است.

عزتی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰ مدرسه افتتاح و مابقی تا پایان سال افتتاح می‌شود و همزمان با دهه‌فجر نیز ۴۰ مدرسه به بهره‌برداری و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اضافه کرد: همچنین در طرح شهید عجمیان ۴۰۰ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس بهسازی شد که این موارد بسیار بی‌نظیر بوده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان با اشاره به تکریم جایگاه معلم، افزود: درمانگاه فرهنگیان شماره ۲ و مرکز رفاهی شماره ۲ بروجرد در دست ساخت است و به‌زودی افتتاح می‌شود.

عزتی بیان کرد: در راستای اعطای تسهیلات به فرهنگیان ۲۵۳ میلیارد تومان پرداخت شد، علاوه بر این نیز ۱۶۰ میلیارد تسهیلات دیگر و همچنین ۹۰ میلیارد تومان کارت اعتباری به فرهنگیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت‌بدنی، انقلابی در مدارس ایجاد شد تا جایی که ۸۴ فضای ورزشی در این مدت دوساله افتتاح و ۳۵ فضای دیگر در دهه‌فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان اظهار کرد: امسال۲۰ هزار و ۸۰۰ رأی‌ اولی در استان برای نخستین بار در سرنوشت کشور مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار