مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

راهیابی ۵ اثر از هنرمندان خراسان رضوی به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

حسین‌زاده گفت: پنج اثر از آثار چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر متعلق به هنرمندان و فیلمسازان استان خراسان رضوی است که به واقع در عرصه فیلمسازی طی یکسال اخیر خوش درخشیده‌اند
کد خبر: ۶۴۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ - 04February 2024

راهیابی ۵ اثر از هنرمندان خراسان رضوی به جشنواره بین‌المللی فیلم فجربه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد که امروز در مشهد برگزار شد، با تأکید بر نقش مهم هنر و هنرمند در انتقال مفاهیم و پیام‌ها، رسالت اصلی جشنواره را ترویج مسؤولیت اجتماعی عنوان و اظهار داشت: بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد ۱۶ بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: امسال جشنواره فجر با یک پیام در حوزه اجتماعی همراه شده است تا از فرصت فیلم فجر و اهالی هنر برای انتقال پیام و این مهم بهره گرفته شود و ثروت گاز را برای دیگر مردمان کشورمان حفظ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی بیان داشت: سینماهای آفریقا، هویزه، سیمرغ، اطلس، ویلاژ توریست و پارک بازار میزبان بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد هستند و سینما آفریقا به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اختصاص خواهد داشت.

حسین‌زاده گفت: در حال حاضر ۱۶ فیلم برای اکران در سینماهای سیمرغ و هویزه در نظر گرفته شده است و احتمال افزایش تعداد سانس‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال شاهد سالی پر تولید و تماشاگر در سینما خواهد بود، تصریح کرد: انیمیشن گانورا کار تولیدکنندگان مشهدی است که در کل کشور در حال اکران است. همچنین فیلم نپتون، ساعت جادویی و بی‌بدن هر سه کار کارگردان‌های مشهدی است.

وی در خصوص تفاوت جشنواره فیلم فجر با دیگر جشنواره‌های فیلم جهان گفت: از جمله این تفاوت‌ها این است در جشنواره فیلم کن فیلم‌ها قبلاً اکران شده و سپس به جشنواره می‌رود اما جشنواره فیلم فجر جشن کل سال فیلم ایران است‌.

رونمایی پوستر جشنواره با شعار «گرمای گاز برای همه» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مدیر عامل شرکت گاز استان پایان‌بخش مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار