مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

آئین مهمانی لاله‌ها با محوریت روستای «شهیدآباد» بهشهر برگزار می‌شود

«کهنسال» گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر آئین مهمانی لاله‌ها با محوریت روستای «شهیدآباد» بهشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ - 31January 2024

آئین مهمانی لاله‌ها با محوریت روستای «شهیدآباد» بهشهر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ترویج فرهنگی ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت از مأموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به شمار می‌آید، شعار محوری ایام الله دهه مبارک فجر امسال را «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن» اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهل و پنجمین یالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از امروز با نواخته شدن زنگ ایثار در مدرسه ۱۵ خرداد ساری آغاز شد، افزود: نگاه امید آفرینی و تبیینی بین نسل جوان باید با محوریت مسجد محوری و محله محوری و مشارکت همه تشکل‌ها و انجمن‌های هنری، تجسمی و... شکل بگیرد و جشن ملی دهه فجر باید به جشن فراگیر مردمی بدل شود و نباید نگاه حاکمیتی به جشن‌های دهه فجر داشت.

این مسئول با بیان اینکه «زنگ ایثار» با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدا نواخته شد، گفت: پنجشنبه ۱۲بهمن ساعت ۸:۳۰ صبح مراسم نمادین استقبال از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در فرودگاه بین المللی شهدای ساری همراه رژه موتور سواران نیرو‌های مسلح و پرواز پاراگلایدر‌ها برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ساعت ۱۱:۳۰ مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی همراه با عطرافشانی و گلباران گلزار شهدای ملامجدالدین ساری برگزار می‌شود.

کهنسال از برگزاری مهمانی لاله‌ها ۱۹بهمن ساعت ۱۵ در هزار و ۵۷۰ گلزار شهدای استان خبر داد و بیان کرد: روستای شهید آباد بهشهر به عنوان نماد ملی گلزار شهدای کشور میزبان برنامه محوری مهمانی لاله‌ها خواهد بود.

این مسئول همچنین اجرای طرح سپاس با هدف تکریم جامعه ایثارگری مازندران با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان را از برنامه‌های این ایام برشمرد و اذعان داشت: گلباران هوایی روستای شهید آباد بهشهر نیز برنامه ریزی شده است.

کهنسال بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا تاکید کرد و از بازنشر زندگی نامه و وصیت نامه شهدای انقلاب در فضای مجازی و سربرگ‌های اداری خبر داد.

این مسئول با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی شهدایی تصریح کرد: بهره مندی از ظرفیت نخبگان در انجام ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و برنامه‌های ویژه دهه فجر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه روایتگری دستاورد‌های انقلاب نیز در دست اجراست، عنوان کرد: نمایشگاه تمثال مبارک شهدا نیز در استان برپاخواهد شد.

کهنسال بر لزوم فضاسازی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت به همت دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: اکران فیلم و نماهنگ، تولید فیلم کوتاه و مستند با موضوع ایثار و شهادت و گفتگوی صمیمی با حضور زندانیان سیاسی و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان را در صدا و سیمای مرکز تبرستان از جمله برنامه‌ها به شمار می‌آید.

این مسئول افتتاح ۱۲۱مزار مطهر شهدا در قالب ۱۸ گلزار شهدا، یادواره فجرآفرینان، برگزاری مسابقات ورزشی جامعه ایثارگری و طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری را از برنامه‌های ایام الله دهه فجر دانست و از برگزاری همایش «فاتحان فاو» با حضور فرماندهان سه استان شمالی در ۲۵ بهمن خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه در راستای دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار