نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد یاسوج

زنگ انقلاب در آئینی با حضور جمعی از مسئولان استانی در مدرسه شاهد دخترانه متوسطه اول یاسوج نواخته شد.
کد خبر: ۶۴۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ - 31January 2024

نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد یاسوجبه گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز همزمان با سراسر کشور، در آئینی نمادین با حضور جمعی از مسئولان استانی زنگ انقلاب در مدرسه شاهد دخترانه متوسطه اول یاسوج نواخته شد.

«حسنعلی عزت خواه» مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین راز پیروزی، ماندگاری و استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی را وحدت، همبستگی و همدلی آحاد ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی سرآغاز تحولاتی بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه و جهان اسلام بوده است.

عزت خواه، دهه فجر را یادآور شکستن حصر وابستگی کشور به بیگانگان برشمرد و افزود: دهه فجر طلوع دوباره خورشید حق طلبی و ظلم ستیزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تبیین آثار و برکات نظام و انقلاب در دهه فجر، گفت: هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی و تبیین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین «جواد خاضع» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمدهم با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، گفت: دهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امیدآفرینی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه برای رقم زدن آینده‌ای روشن است.

خاضع، یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاورد‌های انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی برشمرد و گفت: دشمنان در تلاشند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود، جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ارزشمند جمهوری اسلامی از سوی جوانان ایرانی را گرفته و با نوع واقعیت‌پنداری برای آنان، در پشتوانه‌های مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل وارد سازند در چنین شرایطی، اهمیت تبیین دستاورد‌های انقلاب و جمهوری اسلامی به عنوان یک وظیفه بر همگان آشکار می‌شود.

وی با تشریح مهمترین آثار و برکات انقلاب اسلامی، آن‌ها را غیرقابل قیاس با خدمات پیش از انقلاب اسلام در ایران اسلامی دانست وافزود:پیشرفت‌های علمی، نظامی، هسته ای، ارتقا جایگاه و نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف، استقلال، اقتدار و امنیت ایران اسلامی از جمله این آثار است.

حجت‌الاسلام خاضع با اشاره به جدا شدن بخش‌هایی از پاره تن ایران اسلامی در دوران ستمشاهی بر اثر بی عرضگی و بی کفایتی رضاشاه و پسرش محمدرضا شاه پهلوی گفت:با پیروزی انقلاب اسلامی و تحمیل هشت سال جنگ نابرابر به این ملت، اما با رهبری داهیانه امام راحل و دفاع جانانه شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران، دشمن تا دندان مسلح رژیم بعث عراق و حمایت همه جانبه دنیا از آن نتوانست یک وجب از خاک ایران اسلامی را جدا کند.

«کوروش دلشاد» رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را نگینی درخشان در تاریخ معاصر ایران دانست و ابراز داشت: این پیروزی نماد غلبه اراده پولادین ملتی است که با دست‌های خالی و عزمی راسخ، کاخ‌های پر زرق و برق و سرسپردگی رژیم طاغوت در برابر بیگانگان را برنتابید و با مشت‌های پرصلابت تا ثبت پیروزی انقلاب بر جریده تاریخ، ایستادگی کرد.

دلشاد، پیشرفت، عزت، محرومیت زدایی و برقراری عدالت در تمامی سطوح مختلف را از مهمترین دستاورد‌ها و برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن در حوزه‌های گوناگون می‌باشد.

«قدرت موسوی ارشد» معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم با بیان اینکه صبح امروز همزمان با سراسر کشور زنگ انقلاب در ۵۰۰ مدرسه این شهرستان نواخته شده است، تصریح کرد: برنامه‌های مختلف شاد فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت دانش اموزان تدارک دیده شده است.

وی، با تشریح سایر برنامه‌های دهه فجر در مدارس شهرستان بویراحمد گفت: غبارروبی گلزار مطهر شهداء، آذین بندی، چراغانی و زیباسازی مدارس، برگزاری جشن یاوران انقلاب، برگزاری همایش بزرگ دانش آموزان رای اولی ها، ارجای سرود، نمایش و تئاتر مدرسه‌ای با موضوع انقلاب، تجلیل از دانش آموزان نخبه علمی، ورزشی و فرهنگی و بازدید از خانواده‌های معظم شهید فرهنگی و دانش آموز از مهمترین این برنامه‌ها است.

در پایان این آئین از فرهنگیان فرزند شهید با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار